Rahim Ağzında Yara Tedavisi Fethiye, Muğla, Marmaris

Rahim ağzında yara tedavisi Fethiye, rahim ağzı yaralarını ve bu yaralarda meydana gelen enfeksiyonu ortadan kaldırmak amacıyla yapılan tedavi uygulamasıdır. Bu tedavi kapsamında lazer tedavisi ve kriyoterapi gibi son derece gelişmiş uygulamalara başvurulabilir. Yazımızın devamında ‘’Rahim ağzında yara tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Rahim ağzında yara tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Rahim ağzı yara belirtileri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye rahim ağzında yara tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Rahim Ağzında Yara Nedir?

Rahim ağzında yara, rahim ağzı dokusunun dış yüzeyindeki hücrelerin zarar görmesi sonucu oluşan servikal erozyon olarak da bilinen yaralardır. Bu yaralar enfeksiyon kapabilir ve hastanın yaşam kalitesini önemli ölçüde düşürebilirler.

Rahim Ağzında Yara Neden Olur?

Rahim ağzı yaraları genellikle vajinal enfeksiyonlar sonucu meydana gelirler. Çeşitli virüsler ve bakteriler bu bölgede enfeksiyona, dolayısıyla da yaralara neden olabilirler. HPV gibi virüsler de rahim ağzında lezyonlara yol açabilir. Özellikle de HPV’nin varlığından şüpheleniliyorsa pap smear testi, HPV testi ve kolposkopi gibi uygulamalara başvurulması gerekebilir.

Rahim Ağzında Yara Belirtileri Nelerdir?

Rahim ağzı yarası belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Anormal vajinal kanamalar.
  • Vajina bölgesinde ağrı hissi.
  • Cinsel ilişki sonrasında ağrı ve hafif kanama.
  • Vajinada yanma ve kaşıntı.
  • Anormal akıntılar.
  • İdrar yaparken ağrı.
  • Bel ve böbrek bölgesinde ağrı hissi.

Rahim ağzı yaraları belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Bu beliritlerin bazıları yara, bazıları ise yaranın enfeksiyon kapması sonucu ortaya çıkarlar.

Rahim Ağzında Yara Kendi Kendine Geçer Mi?

Rahim ağzında bulunan yaralar bazen kendi kendilerine geçebilirler. Ancak enfeksiyon gibi durumlarda, gerekli tedavi sağlanmadığı takdirde kronik bir yapı kazanabilir ve tekrarlayarak bireyin yaşam kalitesini önemli ölçüde düşürürler. Bu yüzden rahim ağzı yaralarının kendi kendilerine geçmesi beklenmemelidir.

Rahim Ağzında Yara Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Rahim ağzında meydana gelen yaralar bazı hastalarda kendinden iyileşebilir veya hastalık yapmayabilir; bazı hastalarda ise tedavi edilmediklerinde ve ihmal edildiklerinde ciddi enfeksiyonların meydana gelmesine de neden olabilirler. Tekrarlayan enfeksiyonlar bireyin hem günlük yaşantısını hem de cinsel hayatını ciddi ölçüde olumsuz etkileyebilir. Hatta bazı durumlarda enfeksiyon rahim ağzı, rahim içi, tüplere ve yumurtalıklara kadar ilerleyebilir. Bu yüzden rahim ağzı yaraları ihmal edilmemelidir.

Rahim Ağzında Yara Bitkisel Tedavisi Var Mı?

Rahim ağzı yaralarının bitkisel bir tedavisi yoktur. Rahim ağzı yaraları, medikal yollardan iyileşmesi güç olan ciddi lezyonlardır. Bu yüzden bitkisel içerikli kürler veya ‘’ilaçlar’’ yardımı ile tedavi edilemezler. Hatta bilimsel, medikal ilaçlar bile bu yaraları tedavi etmekte yetersiz kalabilir. Bu yüzden genellikle minimal girişimsel işlemler tercih edilir.

Rahim Ağzında Yara Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Rahim ağzında yara tedavisi süresi, tedavinin hangi uygulama ile yapıldığına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir. Bu uygulamalar arasında kriyoterapi yani dondurma tedavisi, lazer tedavisi ve koterizasyon tedavisi gibi seçeneklere başvurulabilir. Bunlar genellikle 30 dakika içerisinde tamamlanırlar.

Rahim Ağzında Yara Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim ağzında yara tedavisi, medikal yollarla gerçekleştirilmesi mümkün olmayan bir uygulamadır. Rahim ağzındaki yaraları tedavi etmek ve bölgedeki dokuların ideal bir şekilde iyileşmesini sağlamak için lazer tedavisi, kriyoterapi, koterizasyon ve benzeri minimal girişimsel işlemlere başvurulması gerekir. Bu uygulamalar anestezi altında gerçekleştirildikleri için hastalar ağrı ve rahatsızlık hissi duymazlar. Doktor, uygulama öncesinde olası enfeksiyon gibi komplikasyonların giderilmesi için gerekli olan tüm önlemleri alır. Daha sonra ise anestezi işlemi gerçekleştirilir ve operasyon başlar. Operasyon sırasında rahim ağzındaki yara bölgesi, sağlıklı dokulara zarar verilmeden yok edilir. Bu süreçte lazer tedavisi, yakma tedavisi veya dondurma tedavisi uygulanabilir. Böylece bölgedeki dokunun rahim ağzı epiteli sayesinde onarılması ve kapanması sağlanır.

Rahim ağzında yara tedavisi sonrasında, tercih edilen anestezi uygulamasının türüne göre hasta birkaç saat içerisinde taburcu edilir. Hastaya yaklaşık 4-6 hafta boyunca cinsel ilişkiye girmemesi önerilir. Aynı şekilde tedaviden sonraki iki gün duş almamalı, sonrasında yalnızca ayakta duş almalıdır. Yaklaşık 4-6 hafta boyunca denize veya havuza da girmemelidir. Doktoru tarafından reçete edilen ağrı kesici ve antibiyotik gibi ilaçları düzenli olarak kullanmalı ve ilaçları erken bırakmamalıdır. Böylece iyileşme süreci ideal bir şekilde devam edebilir ve birey, iyileşme süreci tamamlandığında bu sınırlamaların hepsini sonlandırabilir.

Fethiye Rahim Ağzında Yara Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye rahim ağzında yara tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.