TOT Ameliyatı Fethiye, Muğla, Marmaris

TOT ameliyatı Fethiye, pelvik bölgedeki dokuları onarmak, mesanenin yapısını ve konumunu düzenlemek için yapılan cerrahi operasyondur. Bu operasyon sayesinde idrar kaçırma sorunu tamamen ortadan kaldırılabilir. Özellikle de kadınlarda ilerleyen yaşa ve zorlu doğumlara bağlı idrar kaçırma sorunu ortaya çıkabilir. TOT ameliyatı bu sorunun giderilmesi için başvurulan, son derece başarılı ve gelişmiş bir tekniktir. Yazımızın devamında ‘’TOT ameliyatı nasıl yapılır?’’, ‘’TOT ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?’’ ve ‘’TOT ameliyatı ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye TOT ameliyatı hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

TOT (Trans Obturator Tape) Sling – askı Ameliyatı Nedir?

TOT ameliyatı, idrar kaçırma tedavisi kapsamında yapılan en modern ve başarılı tedavi uygulamasıdır. Bu uygulama cerrahi olarak, spinal veya genel anestezi altında gerçekleştirilmektedir. Böylece hasta ameliyat sırasında rahatsızlık hissi duymamaktadır. TOT ameliyatı sonrasında hastane yatışına gerek yoktur. Birey operasyondan sonra biraz dinlenir ve daha sonra evine dönebilir.

TOT Ameliyatı Neden Yapılır?

TOT ameliyatı, mesanenin yapısını ve konumunu düzenlemek; böylece idrar kaçırma sorununu ortadan kaldırmak amacıyla yapılmaktadır. Bu operasyon sayesinde özellikle de stres tipi idrar kaçırma gibi sorunlar ortadan kaldırılabilir. TOT ameliyatı sayesinde bireyin yaşam kalitesi arttırılabilir ve şikayetleri giderilebilir.

TOT Ameliyatı Kimlere Yapılır?

TOT ameliyatı, ilerleyen yaş, menopoz ve doğum gibi etmenlere bağlı olarak idrar kaçırma sorunu yaşayan kadınlara yapılmaktadır. İdrar kaçırma sorunu ilerlediği takdirde bireyin yaşamını ciddi ölçüde olumsuz etkileyebilir. Özellikle de 45 yaşından daha büyük kadınlar bu sorundan yaygın olarak etkilenirler. TOT ameliyatı da bu yüzden genellikle bahsi geçen yaştan büyük olan hastalara yapılır. Ancak elbette daha genç hastalara da yapılması mümkündür.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Nasıl Yapılır? Ne Kadar Sürer?

TOT sling ameliyatında karından hiçbir kesi yapılmaz. Vajen bölgesinde idrar çıkış yeri 1 cm aşağışından yapılan 1cm küçük bir kesiden girilerek üretra altına konulan ve obturator membrandan geçirilen prolen mash yama ile hipermobil – gevşemiş olan üretraya askı desteği sağlanması şeklinde yapılan TOT sling ameliyatı ortalama 5-15 dakika sürmektedir. Bu süreye diğer kombin ameliyatlar da dâhil olursa süre uzayabilir. Vajene kendiliğinden eriyen dikişler kullanılacağından yeniden dikişlerin alınmasına gerek olmayacaktır. Spinal anestezi veya genel anestezi altında yapılabilir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Riskleri Nelerdir?

Tecrübeli ellerde riskleri nadiren görülür. İdrar torbası yaralanması, işeme disfonksiyonu, sıkışma-urge bulguları, damar yaralanması, vajinal yama erozyonu, pelvik ağrı, ilişki ağrısı ve idrar kaçırmasının devam etmesi çok nadir riskleridir.

TOT Ameliyatı Ağrılı Mı?

TOT ameliyatı ağrılı bir operasyon değildir. Bu operasyon öncesinde hastaya spinal veya genel anestezi işlemi yapılır. Böylece hasta ameliyat sırasında ağrı ve rahatsızlık hissi duymaz. Ameliyat sonrasında, iyileşme sürecinde hasta bir miktar ağrı hissi duyabilir. Bu ağrı hissinin kontrol altına alınabilmesi ve bireyin şikayetlerinin azaltılabilmesi için doktor hastasına ağrı kesici ilaç reçete eder. Bu ilaçların düzenli olarak kullanılması gerekir ve erkenden bırakılmamaları tavsiye edilir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı ve Doğum?

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı tercihen doğumlarını yapmış ve çocuk isteğini tamamlamış hastalara yapılması tercih edilir. TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı operasyonu sonrasında hamile kalınır ise normal doğum için mutlak mecburi bir kontraendikasyon yoksa da genellikle sezeryan doğum yapması önerilir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Başarı Oranı Nedir?

TOT ameliyatının başarı oranı %62-81 arasındadır. Bu ameliyatın başarı oranını etkileyen bazı faktörler vardır. Doktorunuz bu konu hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Kişisel hijyene dikkat edilmeli. Doktorun vereceği ilaçlar zamanında ve dozajında alınmalı ve kontroller aksatılmamalıdır. Ağır kaldırma, karın içi basınç artışına yol açan aktiviteler ve egzersiz 1 ay yapılmamalıdır.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Duş Ne Zaman Alınır?

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı sonra duş için 1-2 gün beklenmesi uygundur. İlk birkaç gün sıcak su teması çok önerilmez. Vajinal duş yapılmamalı ve 2 hafta küvette yatılmamalıdır.

TOT (Trans Obturator Tape) Ameliyatı Sonrası Cinsellik Ne Zaman Olmalı?

Vajinanın yenilenmesi için uygun bir süre olan 1,5 ay boyunca ilişki önerilmez. Bu süreçte vajinal birleşme içermeyen farklı cinsel faaliyetlerde bulunulabilir.

Fethiye TOT Ameliyatı Fiyatları 2024

Fethiye TOT ameliyatı fiyatları, ameliyatın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.