Yumurtalık Kisti Tedavisi Fethiye, Muğla, Marmaris

Yumurtalık kisti tedavisi Fethiye, yeni kist oluşumunu önlemek ve yumurtalıkların üzerinde veya içerisinde bulunan kistleri almak amacıyla yapılan tedavidir. Yumurtalık kisti tedavisi kapsamında hastanın şikayetlerini gidermek için ilaç tedavisi veya kistleri almak için cerrahi tedavi gerçekleştirilebilir. Yazımızın devamında ‘’Yumurtalık kisti tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Yumurtalık kisti tedavisi nasıl yapılır?’’ ve ‘’Yumurtalık kisti belirtileri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye yumurtalık kisti tedavisi hakkında detaylı bilgi için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Yumurtalık Kisti Nedir?

Yumurtalık (over) kistlerinin birçoğu ilaç tedavisi veya ameliyat yapılmadan kendiliğinden birkaç ay içerisinde kaybolur. Ancak bazı kistlerde ilaç tedavisi veya ameliyat tedavisi gerekebilir. Bu noktada kistin kendiliğinden kaybolmasını takip etmek için beklemek veya ilaç tedavisi vermek veya ameliyat kararı vermek bazı faktörlere göre belirlenir, bu faktörler kistin boyutu, kistin görüntüsü, kan tahlilinde belirlenen ca-125 ve diğer tümör markerları, hastanın hikayesi, hastanın yaşı gibi, hastanın şikayetleri gibi faktörlerdir.

Genel olarak yumurtalık kisti 7-8 cm’den küçükse, hasta genç veya orta yaşlardaysa (menopozdan önce), kistin görüntüsünde ve kan tahlilinde ca-125 benzeri belirteçlerde kanser şüphesi yaratacak bir bulgu yoksa bu kistler en azından birkaç ay kendiliğinden kaybolma şansı verilerek takip edilirler. Bu durumlarda hastanın kullanmasında sakınca yoksa doğum kontrol hapları da tedavi de kullanılabilecek bir seçenektir ancak ilaçsız takip etmekle doğum kontrol hapı kullanmak arasında fark saptanmamıştır.

Çocuklarda ve menopozda bulunan hastalarda (50 yaşından sonra) saptanan yumurtalık kistleri hangi boyda olursa olsun, yukarıda sayılan diğer özelliklerine bakmadan genellikle ameliyat ile alınarak patolojik inceleme gerektirirler.

Yumurtalık kisti aşırı ağrıya sebep oluyorsa, patlama (yırtılma, rüptür), torsiyon (burkulma, dönme) gibi şüpheler varsa bu durumda kistin boyu ve özellikleri, hastanın yaşı ve diğer özellikleri ne olursa olsun genellikle ameliyat gerekir. Bazı rüptür durumlarında karın içerisine kanama az olur ve kendiliğinden durursa ameliyatsız takip de yeterli olabilir.

Yumurtalık Kisti Belirtileri Nelerdir?

Yumurtalık kisti belirtileri arasında şunlar bulunur:

• Adet düzensizliği.
  • Kasık ağrısı.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • Karın ağrısı.
  • Ağrılı adet kanaması.
  • Gebe kalmakta zorluk çekmek.

Yumurtalık kisti belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Yumurtalık Kisti Türleri Nelerdir?

Yumurtalık kisti türleri bu şekilde sıralanabilir:

Follikül kisti: Gençlerde sık rastlanır. Gelişen yumurta hücresinin çatlamaması ve büyümeye devam etmesi nedeniyle oluşur. Genelde 2-4 santimetredir. Herhangi bir komplikasyon yaratmaz. Adet sonrası kendiliğinden kaybolur ve tedavi gerektirmez.

Korpus luteum kisti: Normalde her yumurtlamadan sonra yumurta hücresinin atıldığı doku farklılaşır ve korpus luteum adı verilen dokuya dönüşür, progesteron adı verilen hormon üretilir. Bu doku zaman içinde sıvı birikmesi nedeniyle kiste dönüşebilir. Genelde 3-4 cm. büyüklüğündedir. Hormon salgılaması olduğu için adet rötarına yol açabilir. Bir komplikasyon gelişmediği durumlarda tedavi gerektirmez. Genelde adet sonrası kendiliğinden kaybolur.

Endometrioma: Rahim içini döşeyen endometrium adı verilen zar tabakasının yumurtalıklarda bulunması ve her adet döneminde kanayarak kistleşmesi sonucu oluşur. Kist içi çikolata kıvamında bir sıvıyla doludur ve bu nedenle çikolata kisti de denir. Hasta doktora kısırlık, ağrılı adet görme, ilişki esnasında ağrı şikayetiyle başvurur. Cerrahi tedavi gerektirir.

Dermoid kist: 20 yaşından küçük kadınlarda sık görülür. Embriyonel dönemde meydana gelen olaylardan kaynaklanır. Kitlenin içinde saç, deri, diş, kıkırdak parçaları, kemik, sinir hücreleri gibi her türlü doku görülebilir. Şikayet olarak karın ağrısı yapabilir ve cerrahi tedaviye gerek duyulur.

Seröz Kistadenom: En sık görülen tümörlerdir. Çoğunlukla üreme çağındaki kadınlarda görülür ve kendiliğinden kaybolmaz. Yüzde 30 oranında habis bir hastalığa dönüşebilir. Berrak bir sıvı içerir. Büyüklükleri 5-15 cm. arasında değişir. Genelde yakınma yaratmaz, belirti vermez. Jinekolojik muayene esnasında tesadüfen teşhis edilir. Kendiliğinden kaybolmazlar, cerrahi müdahale gerektirirler.

Müsinöz Kistadenom: İyi huylu yumurtalık tümörlerinin yüzde 25’i müsinöz kistadenomlardır. İnsanda görülen en büyük kistik yapılardır. 15-30 cm. boyutlarına ulaşabilirler. Kendiliğinden kaybolmazlar ve cerrahi tedaviye gerek duyulur.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Yumurtalık kisti tedavisi, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre farklı sürelerde tamamlanabilir. Doktorunuz yumurtalık kisti tedavisinin süresi hakkında size bilgi verecektir.

Yumurtalık Kisti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tedavi yumurtalık kistinin cinsine göre değişir. Basit kistler genelde takip edilir ve küçülmeleri için doğum kontrol hapları kullanılır. İltihabi kistlerde antibiyotik tedavisi uygulanır. 8-10 cm’yi geçen ya da sürekli büyüyen, ultrason ve kan testlerinde kötü huylu olma ihtimali yüksek kistler ise ameliyat ile alınır. Bu ameliyat yumurtalık kisti ameliyatı olarak bilinir. Konu hakkında detaylı bilgi için sitemizdeki kapalı yumurtalık kisti ameliyatı isimli yazıyı inceleyebilirsiniz.

Fethiye Yumurtalık Kisti Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye yumurtalık kisti tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.