İstmosel Tedavisi Fethiye, Muğla, Marmaris

İstmosel tedavisi Fethiye, sezaryen doğum sırasında rahime atılan kesinin, düzgün bir şekilde iyileşememesi ile oluşan keseceği almak için yapılan uygulamadır. İstmosel, görece yaygın bir sağlık sorunudur. Sezaryen doğum yapmış kadınlarda, doğumdan hemen sonra veya bir süre sonra ortaya çıkabilir. Yazımızın devamında ‘’İstmosel tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’İstmosel tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’İstmosel belirtileri nelerdir?’’ ve ‘’İstmosel neden olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye istmosel tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

İstmosel Nedir?

İstmosel, rahim duvarındaki sezaryen kesisinin ideal bir şekilde iyileşememesi ve bölgede keseleşme meydana gelmesi ile karakterize olan bir rahatsızlıktır. Bu durum bazı bireylerde doğumdan hemen sonra meydana gelmektedir. Bazı kişilerde ise doğumdan bir süre sonra ortaya çıkmaktadır. Ayrıca istmosele bağlı deneyimlenen şikayetler de şiddet ve tür bakımından kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.

İstmosel Neden Olur?

İstmosel, sezaryen ameliyatı sonrasında rahimde kesi uygulanan bölgenin ideal bir şekilde iyileşememesi sonucu meydana gelmektedir. Bu rahatsızlık nedeniyle rahim bölgesinde keseleşme meydana gelebilir. Bu da bireyin çeşitli şiddetlerde deneyimlenebilen, belirtiler yaşamasına sebep olabilir.

İstmosel Belirtileri Nelerdir?

İstmosel belirtileri, rahatsızlıktan etkilenen bölgeye ve rahatsızlığın ilerleme durumuna göre değişiklik gösterebilir. İstmoseli olan kadınlar anormal vajinal kanamalar deneyimleyebilir. Bu kanamaların miktarı kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Aynı şekilde adet düzensizliği, lekelenmeler, uzamış adet kanamaları, kısırlık ve pelvik bölge ağrısı gibi belirtiler de bahsi geçen tabloya eşlik edebilir. Bazı hastalar da anormal vajinal akıntılar da görülebilmektedir. Bazı hastalarda sonraki gebelik istmosel bölgesindeki rahim duvarından fıtıklaşan keseciğin içerisine olabilmekte ve bu tabloya istmosel dış gebeliği denilerek acilen müdahale edilmesi gerekmektedir.

İstmosel Kendi Kendine Geçer Mi?

İstmosel ne yazık ki kendiliğinden geçmesi son derece zor olan bir rahatsızlıktır. İstmosel’in öncelikle semptomları medikal tedavi veya hormonlu spiraller ile yönetilmeye çalışılsa da; bu rahatsızlığın günümüzde kesin çözümü için yalnızca cerrahi tedaviler yardımı ile mümkün olabilmektedir. Hatta tedavi geciktiğinde istmosel hastalığı uzun yıllar boyunca hastanın yaşam kalitesi ve cinsel hayatını ve psikolojisini de olumsuz etkilemekte ve bu kronik durum daha farklı sağlık sorunlarının da ortaya çıkmasına yol açabilmektedir.

İstmosel Tehlikeli Mi?

İstmosel genel olarak kronik lekelenmeli ve uzamış kanamalı bulgularla  seyretmekte olup; zamanında tedavi edilmediği takdirde rahim içi yapıların enfeksiyonuna ve dokuların   görevlerini ideal bir şekilde yerine getirmekte zorlanmasına neden olabilir. Bazı hastalarda sonraki gebelik istmosel bölgesindeki rahim duvarından fıtıklaşan keseciğin içerisine olabilmekte ve bu tabloya istmosel dış gebeliği denilerek olası bir rahim yırtılması ihtimalinden ötürü acilen müdahale edilmesi gerekebilmektedir.

İstmosel Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Tedavi edilmeyen istmosel vakaları sonucu rahimde kronik enfeksiyonlar, kronik uzamış leke ve kanamalar oluşabilir. Buna bağlı olarak da ileride adet düzensizliği, ailevi cinsel problemler, düşük yapma veya dış gebelik ve hatta infertilite yani kısırlık sorunu ortaya çıkabilir. Bu yüzden istmosel tedavisi aksatılmamalıdır.

İstmosel Bitkisel Tedavisi Var Mı?

İstmosel hastalığının herhangi bir bitkisel tedavisi bulunmamaktadır. Bu rahatsızlık karın içerisindeki rahim ön duvarındaki sezaryene bağlı dikişin ideal bir şekilde iyileşememesi ve fıtıklaşması nedeniyle oluşur. Bitkisel kürler veya alternatif uygulamalar bu bölgedeki ideal iyileşmemiş dokuları ortadan kaldırmakta yeterli olmaz. Dolayısıyla da istmosel hastalığı bitkisel olarak tedavi edilemez. Bu yüzden bahsi geçen rahatsızlık için mutlaka bir kadın doğum doktoru ile görüşülmelidir.

İstmosel Tedavisi Ne Kadar Sürer?

İstmosel tedavisi kapsamında yapılan cerrahi operasyonlar 45 dakika ila 1,5 saat arasında değişiklik gösterebilmektedir. Operasyonun süresini etkileyen birkaç faktör vardır. Bu faktörlerin başında operasyonun yapılma tekniği ve operasyon bölgesinin durumu yer almaktadır. Aynı şekilde kullanılan anestezi tekniği ve hazırlık süreci gibi etmenler de istmosel tedavisinin süresini etkileyebilir. Doktorunuz size özel bir tedavi planlaması hazırladıktan sonra istmosel tedavisinin süresi hakkında sizi bilgilendirecektir.

İstmosel Tedavisi Nasıl Yapılır?

Bu rahatsızlığın kesin bir medikal bir tedavisi bulunmamakta olup; medikal tedaviler veya hormonlu spiraller hastalığın semptomlarına yönelik yaklaşımları oluşturmaktadır.  İstmosel tedavisi, genellikle laparoskopi yani kapalı cerrahi işlemlerden faydalanılarak yapılmaktadır. İstmosel tedavisi sırasında başvurulan cerrahi işlemleri laparoskopi veya histeroskopi olmak üzere iki farklı kategori altında incelemek mümkündür. Laparoskopik ameliyat teknikleri sayesinde, anestezi altında olan hastanın karın içerisine girilerek fıtıklaşan istmosel dokusu çıkarılıp rahim kapalı ameliyat ile tekrar dikilmektedir. Böylece istmosel kesin olarak tedavi edilmiş olur. Laparoskopik cerrahi birtakım kapalı ameliyat teknikleri barındırmaktadır. Bu ameliyat da karın bölgesine açılan cerrahi kesiler ile yapılır ancak laparoskopik cerrahi kapsamında açılan kesiler son derece küçüktürler. Bu da çok daha çabuk iyileşmeleri ve karın bölgesinde açık ameliyat gibi büyükçe bir iz oluşumuna neden olmamaları anlamına gelmektedir. Bazı seçili olgularda Histeroskopi ile vajinal yaklaşımlarla da istmoselin cerrahi tedavisi yapılabilmektedir. Açık ameliyat ise günümüzde pek tercih edilmemektedir.

İstmosel tedavisi yaptıran kadınlar tedaviden 1 gün sonra evlerine dönebilirler. Doktorlarının önerilerine göre günlük yaşamlarını birkaç gün kısıtlamaları gerekebilir. 1,5 ay ilişki önerilmez. İyileşme süreci boyunca ağır işler yapmamaları önerilir. Aynı şekilde ilaçlarını düzenli olarak kullanmaları ve kontrolleri de gerekmektedir.

Fethiye İstmosel Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye istmosel tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.