Rahim Duvarı Kalınlaşması Fethiye, Muğla, Marmaris

Rahim duvarı kalınlaşması Fethiye, rahim duvarı veya endometrium olarak bilinen rahim katmanın, adet döngüsü dışında anormal bir şekilde kalınlaşmasıdır. Bu durum günümüzde çeşitli ilaç tedavileri ve girişimsel uygulamalar ile tedavi edilebilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Rahim duvarı kalınlaşması neden olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye rahim duvarı kalınlaşması tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Nedir?

Rahim duvarı kalınlaşması, endometrium isimli rahmin iç çeperinin hormon bozukluğu gibi nedenlerden anormal bir şekilde kalınlaşmasıdır. Bu rahatsızlık genellikle hormon bozukluğu sorunu yaşayan kadınlarda görülmektedir. Günümüzde hem medikal hem de cerrahi yöntemlerle tedavi edilmesi mümkündür.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Neden Olur?

Rahim duvarı kalınlaşması genellikle üç farklı etmen sonucu meydana gelir. Bunlardan ilki doğal ve beklendik bir durumdur. Yani adet döngüsü kapsamında, her ay kadınların rahim duvarları bir miktar kalınlaşabilmektedir. Bununla birlikte adet kanaması sırasında rahim duvarı yeniden incelmektedir. Böylece adet döngüsü sağlıklı bir şekilde devam etmektedir. Diğer iki neden ise rahim duvarının anormal bir şekilde kalınlaşmasına yol açarlar. Bu nedenlerden ilki hormon bozukluğudur. Diğeri ise rahim duvarında anormal hücre var olmasıdır.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Belirtileri Nelerdir?

Rahim duvarı kalınlaşması belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Anormal vajinal kanamalar.
  • Karın ve pelvik bölge civarında ağrı hissi.
  • Cinsel ilişki sırasında ağrı.
  • Gebe kalmakta güçlük çekmek.
  • Adet kanamalarının düzeninde meydana gelen bozukluklar, adet düzensizliği.
  • Adet kanaması yokken kırmızı veya kahverengi tonlarında akıntı gelmesi.
  • Adet kanaması miktarında artış meydana gelmesi.
  • Bireyin adet kanamaları sırasında normalden daha fazla ağrı hissi duyması.

Rahim duvarı kalınlaşması belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Belirtilerin şiddetinin kişiden kişiye değişiklik gösterebileceğini unutmamak gerekir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tehlikeli Mi?

Rahim duvarı kalınlaşması genelde üç farklı etmen sonucu ortaya çıkar. Bu etmenlerden yalnızca bir tanesi rahmin, tehlikeli nedenlerden kalınlaşmış olmasına yol açar. O da kanser ihtimalidir. Rahim kanserine bağlı olarak rahim duvarında kalınlaşma görülebilir. Yani rahim duvarındaki kalınlaşma, nadiren de olsa kanser hastalığına işaret edebilir. Bununla birlikte bahsi geçen kalınlaşmanın hormon bozukluğundan veya benzer etmenlerden meydana gelme olasılığı daha fazladır. Kesin teşhis için mutlaka bir kadın doğumcu ile görüşülmelidir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Bitkisel Olarak Yapılabilir Mi?

Rahim duvarı kalınlaşmasının bitkisel bir tedavisi bulunmaz. Rahim duvarında meydana gelen kalınlaşma, bitkisel içerikli ilaçlarla veya benzer alternatif uygulamalarla giderilemez. Çünkü bu rahatsızlık kompleks bedensel fonksiyonların ideal bir şekilde işleyiş gösterememesi sonucu oluşur. Bu yüzden de bitkisel içerikli kürler veya ‘’ilaçlar’’ rahatsızlığı ortadan kaldırmada yetersiz kalırlar.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Rahim kalınlaşması tedavisi süresi, tedavinin hangi yöntemle yapıldığına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir. İlaçlı tedavilerde bireyin birkaç ay boyunca hormon içerikli ilaç kullanması gerekebilir. Kürtaj ile yapılan hem tanı hem tedavi genellikle işlem 5-10 dakika kadar sürer. Patoloji sonuçlarına göre rahim alma gerekirse de ameliyatının süresi tercih edilen cerrahi tekniğin türüne göre Laparoskopik, Vajinal, VNOTES, açık teknikler… gibi değişiklik gösterebilmektedir.

Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Nasıl Yapılır?

Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi, kalınlaşmanın ortaya çıkma nedenine, bireyin taleplerine ve benzer etmenlere göre farklı yöntemler kullanılarak gerçekleştirilebilir. Rahim duvarı kalınlaşması tedavisi kapsamında yaygın bir şekilde yapılan üç farklı uygulama vardır.

Bu uygulamalardan ilki ilaç tedavisidir. İlaç tedavisi kapsamında hastaya hormon içerikli ilaçlar reçete edilir. Bu ilaçlar sayesinde bireyin hormon dengesi yeniden kurulur. Böylece rahimdeki anormal kalınlaşma giderilmiş olur ve rahim yeniden ideal kalınlığına kavuşur.

Bir diğer tedavi uygulaması ise rahim duvarındaki kalınlaşmayı direkt, fiziksel olarak sonlandırmak için yapılır. Bu uygulama kürtaj işlemine çok benzemektedir. Bu uygulama sırasında anestezi altında olan hastanın rahim duvarı kazınır ve böylece rahim duvarındaki kalınlaşma giderilmiş olur. Bu hem tanı; hem de tedavi özelliği sağlar.

Rahim duvarı kalınlaşması kapsamında tercih edilen bir diğer cerrahi uygulama ise rahim alma ameliyatıdır. Bu operasyon, ileride gebe kalma planı olmayan kadınlara yapılır. Histerektomi ameliyatı olarak da bilinen bu operasyon Laparoskopik, kapalı cerrahi işlemlerle veya Vajinal, VNOTES, açık teknikler ile de yapılabilir. Rahmin alınması ile birlikte rahim duvarının yeniden kalınlaşma riski de ortadan kaldırılmış olur.

Fethiye Rahim Duvarı Kalınlaşması Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye rahim duvarı kalınlaşması tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.