Vajinismus Tedavisi Fethiye, Muğla, Marmaris

Vajinismus tedavisi Fethiye, bireyin ağrısız bir şekilde cinsel ilişkiye girebilmesi ve cinsel yaşamının düzelmesi amacıyla gerçekleştirilen bir tedavi uygulamasıdır. Bu uygulama sayesinde cinsel yaşam ile ilgili sorunlar giderilebilir, bireyin yaşam kalitesi arttırılabilir. Yazımızın devamında ‘’Vajinismus tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Vajinismus tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Vajinismus belirtileri nelerdir?’’ ve ‘’Vajinismus neden olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye vajinismus tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Vajinismus Nedir?

Vajinismus, kadınların cinsel birleşme anında kendilerini istem dışı olarak kasması sonucu cinsel birleşmenin gerçekleşememesi durumuna denir. Vajinismusun görülme sıklığı hiç de azımsanmayacak kadar çoktur. Bizim gibi muhafazakar toplumlarda her 10 kadından 1’inde vajinismus görülmektedir. Primer vajinismus şimdiye kadar hiç ilişkiye girememiş hastalar için kullanılan bir tanımdır. Sekonder vajinismus ise daha önce cinsel ilişkiye girebilmişken daha sonra zor doğum, istismar vs gibi bir travma sonrası ilişkiye girememe durumudur.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus belirtileri dendiğinde cinsel ilişkiye girememe veya ağrılı cinsel ilişkiye girme anlaşılır. Vajinismusun ilk gece korkusundan bazı farkları vardır. İkisinde de altta yatan temel sorun korkudur. Ama korkunun derecesi farklıdır. İlk gece korkusu olana bayanda korkuya rağmen ilişki mümkün olabilmekteyken, vajinismuslu hastada hiçbir şekilde ilişki mümkün olmamaktadır. Hatta ilişkiyi bırakın hasta genital bölgesine elle bile dokundurmaz. İstem dışı bacaklarını kapatır veya partnerini iter. Bu tepkilerin hepsini istem dışı kendini korumak için yapar. Çünkü bilinç altından beyine tehlike varmış gibi sinyal gider, vücut da kendini korumaya alır. Vajinismus cinsel isteksizlik anlamına gelmez. Sadece fiziksel anlamda da değil ruhsal anlamda yaşanan bazı sorunların dışa vurumu anlamına da gelir.

Vajinismus Neden olur? Vajinismus Nedenleri Nelerdir?

Vajinismus içsel kaygıların cinsel ilişki sırasında dışa vurumundan kaynaklanan cinsel işlev bozukluğudur. Kadının cinsellikle ilgili korkularından dolayı birleşme sırasında vücudunu koruma güdüsü devreye girer ve vücut cinsel birleşmeye izin vermez. Vajinismusun nedeni tamamen psikolojiktir. Daha önce yaşanan bir travma bilinç altında cinsel ilişkinin kötü bir olay olduğu algısı oluşturur. Örneğin komşulardan, akrabalardan dinlenen korkunç ilk gece hikâyeleri, film sahneleri, tecavüz, taciz gibi olaylar neticesinde bilinçaltının cinselliğe bakışı bozulur ve hasta cinsel ilişki esnasında kendini kapatır. Aslında vajinismus ruhun bedeni hasta etmesi olarak da açıklanabilir.

Vajinismusta vajinal bölgede organik bir problem yoktur. Yani nadiren görülebilen imperfore himen (kızlık zarının kapalı olması), vajinada perde olması gibi problemlerde de hasta ilişkiye giremez. Çünkü vajinada ilişkiye engel olan ve gözle görülen bir problem vardır. Basit bir jinekolojik muayene ile bu sorun tespit edilebilir. Bu nedenle ilişkiye engel olan organik bir sorunun olup olmadığını anlamak için hastanın öncelikle kadın doğum uzmanı tarafından muayene edilmesi gerekir. Altta organik bir problem yoksa o zaman hastaya vajinismus tanısı konulur.

Vajinismus nedenleri arasında, kadının eşini sevip sevmemesi yoktur. Çünkü vajinismuslu hastaların çoğu severek evlenen çiftlerdir. Bu anlamda partnerin olayı kompleks yapmasına veya kişiselleştirmesine gerek yoktur.

Vajinismus Tedavisi Olan Bir Hastalık Mı?

Vajinismus tedavisi olan bir cinsel işlev bozukluğudur. Problemin esas nedeni psikolojik olduğu için tedavide en önemli basamak hastayı dikkatli dinlemektir. Sadece dinleyerek esas korkunun nerden kaynaklandığı rahatlıkla saptanabilir. Ve bu korkuya yönelik psikoterapi yöntemleri ile vajinismus tedavi edilebilir. Yaklaşık 3-4 seansta bu problemden kurtulabilirsiniz.

Vajinismus Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavisi bu konuda uzman vajinismus doktorları, psikologlar veya jinekologlar anlaşılmaktadır. Vajinismus tedavisi, seanslar şeklinde uygulanmaktadır. Vajinismus tedavi süresi; hastadaki vajinismusun derecesine, çiftin tedaviye olan isteğine ve çabasına göre değişir. Ama Vajinismus tedavisi ortalama 3-4 seansta çözülmektedir.

Vajinismus tedavi yöntemleri arasında hipnoz, pelvik taban egzersizleri, dilatasyon eğitimi, geçiş adımları ve ağrı giderme yöntemleri vardır. Sorunun büyük kısmı psikolojik olduğu için tedavide esas basamak psikoterapi yani telkinle bilinçaltının değiştirilmesi basamağıdır. Bu tekniklerden hangisinin size uygun olduğu muayene ve görüşmeden sonra belli olacaktır. Kişiye özel, bireyselleştirilmiş vajinismus tedavi yöntemleri ile bu problemden kolaylıkla kurtulunabilinir. Vajinismus tedavisinde hedeflenen, vücudunuzu rahatlatmak ve kaslarınızın gevşemesini sağlamaktadır. Bu sebeple uygulanacak tedavi esnasında hastaları zorlayacak hiçbir teknik uygulanmaz ve kişiler farklı yöntemlere zorlanmaz.

Vajinismus Tedavisi Nerde Yapılıyor?

Vajinismus tedavisi için alanında uzman birçok hastane, klinik ya da özel jinekoloji merkezleri sizlere yardımcı olacaktır. Seçeceğiniz merkez içerisinde muayene odasının steril olması, şikayetlerinizin doktor tarafından dikkatlice dinlenmesi ve ekibin koordineli şekilde çalışması dikkat etmeniz gereken hususlar arasında olmalıdır. Şikayetlerinizi dikkatlice dinleyen bir ekip koordineli çalıştığı zaman tedavi sürecini başarıyla yürütecek ve sizlere samimi bir ortam sunmuş olacaklardır. Zaten hastalığın baş sebebi gerginlik ve psikolojik sorunlar olduğu için kendinizi rahat hissedeceğiniz ortamda tedavi olmaya özen göstermelisiniz.

Amacımız vajinismus gibi önemli sağlık sorunlarından başarılı şekilde hem psikolojik hem de fizyolojik olarak kurtulup sağlığınıza kavuşarak hayatınıza devam etmeniz. Evlilik yaşantısı içerisinde yaşanan bu sorun eşler tarafından çeşitli psikolojik sorunlara ve tartışmalara sebep olabilir. Herkesin kişilik özelliği, dikkat ettiği noktalar ve hastalık içerisindeki sorunun oluşmasına sebep olan faktörler farklıdır. Cinsel yaşantı bir kadın için oldukça önemli bir konudur. Gerilmeden, telaşa mahal vermeden tedavinin yönlendirilmesi ve kişiye özel yaklaşımlar önemlidir.

Fethiye Vajinismus Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye vajinismus tedavisi fiyatları, tedavi uygulamasının detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.