Genital Siğil Tedavisi Fethiye, Muğla, Marmaris

Genital siğil tedavisi Fethiye, genital bölgede HPV virüsü nedeniyle oluşan kondilomları ortadan kaldırmak, bölgede estetik bir görünüm oluşturmak için yapılan tedavidir. Yazımızın devamında ‘’Genital siğil tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Genital siğil belirtileri nelerdir?’’ ve ‘’Genital siğil yaktırma nasıl olur?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye genital siğil tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Genital Siğil (Kondilom) Nedir?

Yaklaşık 200 tipi olan HPV (Human Papilloma Virüs) ailesinden başta tip 6 ve tip 11’in neden olduğu enfeksiyonun genital bölgede gözle görülebilen yüzeyden kabaran karnabahar şeklinde et beni gibi lezyonlarıdır.  Cinsel aktif olan kadınların %20-40’ında HPV pozitif olduğu tahmin edilmektedir. Siğil ( kondilom) bulaşıcıdır. Siğillerin temel bulaşma yolu cinsel yolla olsa da; HPV virüsüne temas ile nadiren bazı diğer yollarla da bulaştığı bildirilmiştir.

Genital Siğil Belirtileri Nelerdir?

Siğiller genital bölgede karnabahar şeklinde et beni gibi lezyonlardır. Boyutları çok değişik ebatlarda olabilir. Siğil makat bölgesinde ve ağzı içinde de oluşabilir. Genital bölgede kahverengi renk değişiklikleri de oluşturabilir.

Asıl önemli olan rahim ağzında oluşturduğu görülemeyen hücresel çoğalmalarıdır. Bunlar tanınıp tedavi edilirse sorun oluşturmaz ama tanınmaz ve doktora gidilip tedavi olunmazsa rahim ağzı kanserine dönüşebilir.

Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Yakma – elektro-koterizasyon veya lazer en uygun tedavi şeklidir. HPV de uygulanan bir takım kimyasal solüsyon, jel, kremler ve immunolojik ajanlar da vardır. (imiquimod, IL-33, 5-FU) Fakat bunlar doktor tavsiyesi ve gözetiminde uygulanmalıdır. Tedavide amaç görünen tüm lezyonların ortadan kaldırılmasına dayanır.

Genital Siğil Yaktırma Nedir?

Fiziksel ablatif bir yöntem olan elektrokoterizasyondur. Anestezi gerekir. Lokal anestezi veya Genel anestezi uygulanır. İyileşme sonrası skar dokusu oluşabilir.

Genital Siğil Tedaviden Sonra Tekrarlar Mı?

Tedavi sonrası %35 tekrarlama olabilir. Tekrarlama olursa görünen tüm lezyonlar tekrar yakılıp eksize edilir. Partner tedavisi de önerilse de tekrarlamalarda re-enfensiyonun rolünün olmadığı düşünülmektedir.

Genital Siğiller Kendiliğinden Geçer Mi?

Hastaların %30’unda hömoral ve hücresel immunitenin etkisi ile spontan regresyon olabilir. Ancak görünür lezyonlardaki regresyon virüsün temizlendiğini göstermez. Aylar, yıllar sonra bile normal cilt içerisinde viral genomlar saptanabilmektedir.

Genital Siğil Ameliyatı Sonrası Bakım Nasıl Olmalı?

Ağrı kesiciler, oturma banyosu önerilir. Rahat bol pamuklu çamaşırlar tercih edilmelidir. Klinik iyileşme sağlanana kadar cinsel beraberlik kısıtlanır. İlk kontrol 3 ay sonra yapılır.

Genital Siğil Nasıl Önlenir?

Kondom ve benzeri korunma yöntemleri HPV virüsünün bulaşımını zorlaştırabilir. Bununla birlikte kondom HPV virüsünün bulaşmasını tamamen önleyemez. Bu yüzden HPV kapmak istemeyen ve genital siğil sahibi olmak istemeyen bireylere kondom, tek eşlilik, HPV aşısı, bağışıklık güçlendirici ajanlar ve koruyucu vajinal uygulamalar da önerilmektedir.

Gebelerde Genital Siğil

HPV ile enfekte gebe kadınlarda normal doğum sırasında bebeğin oral florasına bulaşıp larinksdeki ses tellerine, mukozaya ve konjunktivasına da hpv bulaşabilir ve nadir görülen ve bebekte laringeal papillomatozis denen bir hastalığa sebep olabilir. Fakat bulaşma oranı düşüktür. Hamilelikte HPV vajinal yolla olduğu kadar plasentadan da vertikal olarak bebeğe geçebileceğinden; HPV varlığı Sezeryan endikasyonu değildir.

Gebelerde doğum kanalını tıkayacak kadar büyük kondilomlar olursa ya siğilin agresif cerrahi eskizyonu ile doğum kanamlının açılması sağlanır ya da doğum şekli sezeryan olarak tercih edilebilir.

Genital Siğil Olan Hastalar Gebe (Hamile) Kalabilir Mi?

Siğil HPV öyküsü olan hastalar gebe kalabilir ve doğum yapabilir.  Ama smear ve hpv takibini mutlaka düzenli yaptırmak gereklidir.

HPV (Human Papilloma Virüs) Nedir?

Yakşalık 200 çeşidi olan bir DNA virüsü olan HPV (Human Papilloma Virüs); bazı tipleri siğil yaparken bazı tipleri uzun zamanda rahim ağzı – serviks kanseri yapabilen onkojenik bir virüstür. Toplumda %10’a yakın pozitifliği bildirilmiş olup; cinsel aktif kadınlarda %20-40 pozitif olduğu tahmin edilmektedir. Genellikle bulaştıktan 12 ay içinde kendiliğinden düzelir. Bazı kişilerde ise örneğin sigara içen veya bağışık sistemi düşük olan veya çok sayıda partneri olan hastalarda düzelmeyip, hastalık yapabilir.

HPV Belirtileri Nelerdir?

Siğil dışında hastanın anlayabileceği etkin bir belirtisi yoktur. Siğil varsa doktora gidilmelidir. Smear ve HPV Testi yaparak HPV olup olmadığı anlaşılır. Siğil ve HPV yoksa bile kadınların rutin yıllık jinekolojik muayene ve smear testleri aksatılmamalıdır.

HPV Nasıl Bulaşır?

HPV nin ne zaman ve nasıl alındığının anlaşılması mümkün olmayabilir. HPV genel olarak cinsel yolla bulaşsa da; HPV virüsüne temas ile nadiren bazı diğer yollarla da bulaştığı bildirilmiştir. bulaşabilir. Toplumda %10’a yakın pozitifliği bildirilmiş olup; cinsel aktif kadınlarda %20-40 pozitif olduğu tahmin edilmektedir.

HPV (Human Papilloma Virüs) Nasıl Tedavi Edilir?

HPV virüsünün şu anda bir ilaç tedavisi yoktur. HPV nin yol çatığı lezyonlar tedavi edilmektedir. HPV siğil yaptı ise siğil tedavisi: örneğin kondilom koterizasyonu yapılmalı; HPV CIN2-3 yaptı ise hastalar LEEP veya Konizasyon ile tedavi edilmektedir.

Siğil için Risk Faktörleri? Siğil Nasıl bulaşır? Kondilom Bulaşma Yolları Nelerdir?

En çok 18-25 yaş arası cinsel aktif kadınlarda görülür. Siğillerin temel bulaşma yolu cinsel yolla olsa da; HPV virüsüne temas ile nadiren bazı diğer yollarla da bulaştığı bildirilmiştir. Partner sayısı arttıkça enfeksiyon riski artar. Bağışıklık sistemi baskılanmış olanlarda daha sıktır.

HPV DNA Testi Nedir?

HPV dna testi smear gibi rahim ağzından alınarak yapılır ve sonuç 1-3 hafta arasında çıkar. Bazı merkezler önce hpv olup olmadığı tespit eder hpv + ise tipleme yapar.

HPV DNA Testleri ile yüksek onkolojik riskli tipler olan HPV tip 16 ve  HPV tip 18 in pozitif saptandığı durumlarda Kolposkopik biopsiler mutlaka önerilmelidir.

HPV DNA testi yapılarak hangi tip HPV olduğu tespit edilir ona göre takip veya aşı protokolü belirlenebilir.

HPV Aşısı Nedir Ve Kimlere Yapılır?

Human Papilloma Virüs bazı tiplerine karşı koruyucu maksatlı geliştirilmiş bir aşıdır. HPV enfeksiyonunun primer önlenmesinde yararlıdır. 9-26 yaş arasında isteğe bağlı yapılabilir. Ancak siğil tedavisinde veya tedavi sonrası tekrarların önlenmesinde kullanılması deneysel olup henüz kanıtlanmamıştır. Aşı 9-13 yaş arası 0,ay ve 6. ay toplam 2 doz halinde ve 14 yaş üzerinde 0. ay, 2. ay ve 6. ayda toplam 3 doz halinde kol deltoid kasının içine yapılır.

HPV Aşısı tipleri:

3 çeşit aşı mevcuttur:

• Kuadrivalan aşı: HPV tip 6, 11, 16, 18’e karşı
  • Bivalan aşı: HPV tip 16, 18’e karşı
  • 9-valent vaccine:  HPV tip 6, 11, 16, 18, 31, 33, 45, 52, ve 58’e karşı

HPV Bulaşması Olduktan Sonra HPV Aşısı Yapılmalı Mı?

HPV bulaşması olduktan sonra da HPV aşılaması yapılabilir fakat aşının içindeki en az bir tipe karşı etkinliğinin olmadığı veya azaldığı HPV testi ile bakılarak bilinmelidir.

Fethiye Genital Siğil Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye genital siğil tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına göre kişiden kişiye değişebilir.