Laparoskopi İle Tüp Açma Fethiye, Muğla, Marmaris

Laparoskopi ile tüp açma ameliyatı Fethiye, bağlı olan fallop tüplerinin kapalı laparoskopik cerrahi teknikler ile açılmasıdır. Bu operasyon anestezi altında yapıldığı için ağrısızdır ve iyileşme süreci açık ameliyatlara kıyasla daha kısadır. Yazımızın devamında ‘’Laparoskopi ile tüp açma nasıl yapılır?’’, ‘’Laparoskopik tüp açma ameliyatı ne kadar sürer?’’ ve ‘’Laparoskopik tüp açma ameliyatı neden yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye laparoskopi ile tüp açma ameliyatı hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Laparoskopi İle Tüp Açma Nedir?

Laparoskopik tüp açma ameliyatı, daha önce bağlanmış olan tüplerin açılması amacıyla yapılan, laparoskopik teknikler ile gerçekleştirilen operasyondur. Tüp bağlama ameliyatı ile bağlanan  fallop tüpleri bireyin gebe kalmasını önler. Çünkü vajina veya rahim içerisinde spermler, bağlanmış olan fallop tüplerine ulaşamazlar. Dolayısıyla da yumurta hücresini dölleyemezler. Laparoskopik tüp açma ameliyatı bu durumu gidermek için yapılır. Bu operasyon kadın doğum uzmanı doktorlar tarafından yapılır.

Laparoskopi İle Tüp Açma Neden Yapılır?

Laparoskopi ile tüp açma ameliyatı, fallop tüplerinin açılması ve bireyin yeniden hamile kalabilmesi için yapılan cerrahi operasyondur. Daha önce cerrahi ile bağlanan tüpler, laparoskopik tüp açma ameliyatı sayesinde yeniden açılabilir.

Laparoskopi İle Tüp Açma Ağrılı Mı?

Laparoskopi ile tüm açma ameliyatı ağrılı bir uygulama değildir. Bu uygulama sırasında hastanın ağrı hissetmesini önlemek için genel anestezi uygulaması planlanmaktadır. Böylece hasta ameliyat süresi boyunca ağrı veya rahatsızlık hissi duymamaktadır. Bununla birlikte ameliyat sonrasında, anestezinin etkisi bittikten sonra hasta bir miktar ağrı hissi deneyimleyebilir. Doktor, bu ağrı hissini kontrol altına almak için hastaya ağrı kesici yapılmasını isteyebilir. Aynı şekilde iyileşme süreci için hastaya ağrı kesici ilaç reçete edebilir.

Laparoskopi İle Tüp Açma Tehlikeli Mi?

Laparoskopi ile tüp açma ameliyatı genel olarak tehlikeli bir işlem içermemektedir. Bununla birlikte tüm cerrahi operasyonlar gibi bazı komplikasyonlara neden olabilmektedir. Diğer komplikasyonlar ise nadiren aşırı karın içi yapışıklığa bağlı tüplerin açılamaması veya açılan tüplerin sonradan geri kapanması görebilir. Bununla birlikte bahsi geçen komplikasyonların önlenmesi için ameliyat öncesinde tüm önlemler alınır.

Laparoskopi İle Tüp Açma Kimlere Yapılır?

Laparoskopi ile tüp açma ameliyatı, daha önce doğum kontrol yöntemi olarak fallop tüplerini bağlatmış olan bireylere yapılır. Bazı bireyler istenmeyen gebelikleri önlemek için tüp bağlama ameliyatı yaptırabilirler. Sonrasında ise yeniden bir gebelik planı yaptıkları için tüplerini açtırmak isteyebilirler. Laparoskopik tüp açma ameliyatı bu kişilere, bağlanmış olan fallop tüplerinin güvenli bir şekilde açılması için yapılır.

Laparoskopi İle Tüp Açma Ne Kadar Sürer?

Laparoskopi ile tüp açma ameliyatı genellikle 60 dakika içerisinde tamamlanır. Bununla birlikte operasyonun süresi bazı hastalarda 90 dakikaya kadar uzayabilir. Doktorunuz ameliyat öncesinde tamamen sizin sağlık durumunuza uygun bir tüp açma ameliyatı planlaması yapacaktır. Daha sonra ise sizi laparoskopi ile tüp açma ameliyatının tahmini süresi hakkında detaylı olarak bilgilendirecektir.

Laparoskopi İle Tüp Açma Nasıl Yapılır?

Laparoskopi ile tüp açma ameliyatı, kapalı cerrahi teknikler kullanılarak yapılır. Bu operasyon spinal veya genel anestezi ile yapılabilir. Anestezi uygulaması sayesinde hasta ameliyat sırasında kesinlikle ağrı hissi deneyimlemez. Ameliyat sırasında hastanın karın bölgesine yaklaşık 3 adet, boyutları 1 santimetreden küçük olan cerrahi kesi açılır. Bu kesiler yardımı ile fallop tüplerine özel bir kamera yönlendirilir. Bu kameradan gelen anlık görüntüler sayesinde bağlı olan fallop tüpleri, önce bağlı yerinden kesilir; iki açık serbest uç elde edilir ve bu serbest uçlar küçük laparoskopik cerrahi araçlarla ve çok ince dikişler ile birleştirilerek tüpler açılır ve ameliyat başarılı bir şekilde tamamlanmış olur.

Laparoskopi İle Tüp Açma Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Laparoskopi ile tüp açma ameliyatı sonrasında hastalar dinlenmeleri için özel bir odaya alınırlar. Bu odada sağlık görevlileri hastanın genel sağlık durumunu kontrol eder ve ameliyat sonrası bakım uygulamaları gerçekleştirilir. Operasyon kapalı cerrahi ile gerçekleştirildiği için genelde hasta aynı gün taburcu olur. Ancak bazen genel anestezi nedeniyle hastanın bir gün boyunca hastanede kalması gerekebilir.

Taburcu olan hastalar evlerine döndüklerinde yaklaşık 3 ila 7 gün boyunca ağır bir işle uğraşmamaları gerekir. Aynı şekilde 1 ay kadar denize veya havuza girmemelidirler. Doktorlarının reçete ettiği ağrı kesici ve antibiyotik gibi ilaçları düzenli olarak kullanmalılar ve bahsi geçen ilaçları daha erken bırakmamalılar. Aynı şekilde ameliyat bölgelerinin hijyenine ve bakımına da özen göstermeliler.

Fethiye Laparoskopi İle Tüp Açma Fiyatları 2024

Fethiye laparoskopi ile tüp açma ameliyatı fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişebilir.