Mikroçipli Aşılama Fethiye, Muğla, Marmaris

Fethiye mikroçipli aşılama tedavisi, infertilite şikayeti olan çiftlere yapılan ve başarı oranı klasik aşılama tedavisinden biraz daha fazla (%18’den, %22’ye arttıran) olan bir uygulamadır. Yazımızın devamında ‘’Mikroçipli aşılama tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Mikroçipli aşılama tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Mikroçipli aşılama tedavisi neden yapılır?’’ ve ‘’Mikroçipli aşılama tedavisinin avantajları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye mikroçipli aşılama tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Mikroçipli Aşılama Nedir?

Mikroçipli aşılama tedavisi, kısırlık durumunda yapılan modern bir aşılama tedavisi tekniğidir. Mikroçipli aşılama tedavisi sırasında, sperm seçim süreci çok daha modern işlemlerle yapılır. Klasik aşılamadan temel fark sperm seçim tekniğidir. Klasik aşılamada alınan meni örneği swim up ile yüzdürerek ve santrifüj ile hızla döndürülüp çökeltilerek spermler hazırlanmaktaydı. Mikroçip’te ise alınan meni örneği nanoteknoloji ile özel hazırlanmış bir mikroçip labirent kanacıklar sistemi içersinden, sperm solüsyonları eşliğinde santrifüj olmadan kendi ileri hareketleri ile geçerek; doğala benzer bir seçilme ile en hareketli ve sağlıklı olan spermlerin elde edilmesine dayanır. Bu da uygulamanın başarı oranını önemli ölçüde arttırır.

Mikroçipli Aşılama Neden Yapılır?

Mikroçipli aşılama tedavisi, baba adayının sperm hücrelerini, anne adayının rahmine bırakmak, böylece olgunlaşma süreci desteklenmiş olan yumurta hücresinin döllenme ihtimalini arttırmak amacıyla yapılmaktadır. Mikroçipli aşılama tedavisi sayesinde infertilite sorunu yaşayan çiftler, çoğu zaman ilk denemede büyük bir ihtimalle de ikinci veya üçüncü denemede gebe kalabilmektedir. Elbette bu gibi istatistiklerin çiftin yaşı gibi etmenlere göre değiştiğini unutmamak gerekir.

Mikroçipli Aşılama Kimlere Yapılır?

Mikroçipli aşılama tedavisi, kısırlık sorunu yaşayan çiftlere önerilmektedir. Erkek kaynaklı kısırlık nedenine sahip olan çiftlerde, bu gibi tedaviler çok daha etkili olmaktadır. Çünkü tedavi sırasında menideki kaliteli spermler suni olarak seçilmektedir. Daha sonra ise özel bir kanülle rahme bırakılmaktadır. Bu da spermlerin hareket kabiliyeti ve kaliteleri ile ilgili sorunların giderilmesi anlamına gelmektedir.

Mikroçipli Aşılama Avantajları Nelerdir?

Mikroçipli aşılama tedavisinin en büyük avantajı başarı şansının, klasik aşılama tedavisine kıyasla daha fazla olmasıdır. Çünkü bu uygulama sırasında, son derece modern işlemlere başvurulur. Böylece işlem sırasında sperm hücrelerinin DNA’sına zarar verilmez.

Mikroçipli Aşılama Başarı Oranı Nedir?

Mikroçipli aşılama tedavisinin başarı oranı hemen hemen %18 ile %22 arasındadır. Bu oran, klasik aşılama tedavisinden biraz daha fazladır. Yani neredeyse her dört mikroçipli aşılama tedavisinden birinde başarılı bir şekilde gebelik meydana gelebilmektedir.

Mikroçipli Aşılama Tekrarlanabilir Mi?

Mikroçipli aşılama tedavisi, tedavinin başarısız olduğu durumlarda klasik aşılama tedavisinde olduğu gibi tekrarlanabilir. Aşılama tedavisi, tüp bebek tedavisi gibi uygulamalara kıyasla görece daha hesaplıdır. Bu yüzden de kısırlık sorunu yaşayan çitler tarafından ilk basamakta daha çok tercih edilir. Bir çok vakada aşılama tedavisi 2 ila 3 defa tekrarlandığında gebelik gerçekleşmiş olur, eğer gerçekleşmemişse tüp bebek tedavisine geçilebilir.

Mikroçipli Aşılama Ne Kadar Sürer?

Mikroçipli aşılama tedavisi, tedavinin detaylarına göre genellikle 10 gün ila 14 gün kadar sürebilir. Bu süreyi etkileyen en önemli faktör anne adayının yumurta olgunlaşma sürecidir. Bu süreçte anne adayının birkaç defa kliniğe gelmesi gerekebilir. Bununla birlikte babanın yalnızca bir defa, yani sperm örneği vereceği zaman kliniğe gelmesi yeterli olacaktır.

Mikroçipli Aşılama Nasıl Yapılır?

Mikroçipli aşılama tedavisi, genel olarak klasik aşılama tedavisine benzerdir. Bununla birlikte sağlıklı ve kaliteli sperm hücrelerinin seçim aşamasında farklı ve daha gelişmiş yöntemler kullanılmaktadır. Mikroçipli aşılama tedavisinde ilk olarak anne adayına, yumurta olgunlaşmasına yardımcı olan ilaçlar verilir. Daha sonra ise yumurtalıklar USG cihazı ile görüntülenir. Eğer yumurtalar olgunlaşmışsa yumurta çatlatma iğnesi yapılır. Bu süreçte baba adayı da mastürbasyon yolu ile kliniğe sperm verir. Mikroçipli aşılama tedavisi sırasında spermler arasından en kaliteli ve sağlıklı olanları özel mikroçipler yardımı ile seçilir. Bu seçim sürecinde eski santrifüj yöntemleri kullanılmaz. Dolayısıyla da sperm DNA’sı zarar görmez. Seçilen spermler, tedavinin son aşamasında anne adayının rahmine bırakılır ve tedavi son bulur.

Mikroçipli Aşılama Sonucu Ne Zaman Belli Olur?

Mikroçipli aşılama tedavisinin sonuçları genellikle tedavi tamamlandıktan 2 hafta kadar sonra belli olur. Bu süreçte fallop tüplerinde döllenmiş olan yumurta rahme iner ve gebelikle ilgili hormonlar anne adayının kanında artışa geçer. Dolayısıyla da eczaneden alınan idrar testleri ile veya kanda betahcg gebelik testleri ile gebeliğin meydana gelip gelmediğini kolayca öğrenmek mümkün olur. Eğer gebelik meydana gelmişse gebelik takibi gibi uygulamalara başlanabilir. Gebelik meydana gelmemişse mikroçipli aşılama tedavisi yeniden tekrarlanabilir veya tüp bebek tedavisi gibi farklı uygulamalara geçilebilir. Doktorunuz bu süreci tamamen sizin taleplerinize göre planlayacak ve kısırlık tedavisinin bir sonraki aşamasının ne olduğu hakkında sizi bilgilendirecektir.

Fethiye Mikroçipli Aşılama Fiyatları 2024

Fethiye mikroçipli aşılama fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişebilir.