Tüp Bebek Tedavisi Fethiye, Muğla, Marmaris

Tüp bebek tedavisi Fethiye, döllenmenin laboratuvar ortamında gerçekleşmesi ve embriyonun rahime yerleştirilmesi ile yapılan kısırlık tedavisi uygulamasıdır. Tüp bebek tedavisi, aşılama tedavisi ile birlikte en sık tercih edilen infertilite tedavisidir. Bununla birlikte tüp bebek tedavisinin başarı oranı çok daha fazladır. Özellikle de aşılama tedavisi ile sonuç alamayan çiftlere tüp bebek tedavisi tavsiye edilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Tüp bebek tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Tüp bebek tedavisi sonrası sonuçlar ne zaman belli olur?’’, ‘’Tüp bebek tedavisinin başarı oranı nedir?’’ ve ‘’Tüp bebek tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye tüp bebek tedavisi ve in vitro fertilizasyon hakkında daha detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Tüp Bebek Tedavisi Nedir?

Kadın ve erkek üreme hücrelerinin vücut dışında bir laboratuvar ortamında birleştirilerek anneye enjekte edilmesi işlemine tüp bebek tedavisi denmektedir. Dış ortamda sağlanan bu döllenme başarılı şekilde çeşitli evreleri geçirerek anne adayının rahmine yerleştirildiğinde 9 ay sonunda çiftler sağlıkla bebeklerini kucaklarına almaktadır. Bu tedavi için Fethiye, Marmaris ve Muğla’da yaşayan çiftler tüp bebek alanında deneyimli olan bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurup başarılı bir tedavi süreci geçirebilirler. Sizlere yardımcı olmak isteyen uzman hekiminiz sağlığınızı tehdit etmeden oluşacak tüm ihtimalleri göz önünde bulundurup en ince detayları gözeterek süreci yönetecektir.

Tüp Bebek Tedavisi Hangi Durumlarda Yapılır?

İlk olarak 1978 yılında geliştirilen bu yöntem başlarda sadece tüpleri tıkalı olan kişilere uygulanma amacıyla uygulanmıştır. Ancak sonraları teknolojinin ilerlemesi ve tıp dünyası ile bağlantılı çalışmalar yürütmesi sebebiyle birçok kişi farklı sebeplerden dolayı tüp bebek tedavisine başvurmaktadır. Hangi durumlarda uygulanır sorusunun cevabını maddeler halinde sıralayacak olursak da;

• Tüp tıkanıklığında
  • Ciddi erkek faktörde Spermin sayı ve kalitesinde oluşan bozukluklarda
  • Genetik hastalık veya Talesemi taşıyıcı anne baba
  • Azalmış yumurta rezervinde (POR – erken menapoz)
  • Diğer tedavi başarısızlıklarında
  • Yumurtlama problemlerinde-pkos (polikistik over hastaları)
  • Açıklamayan infertilitede
  • Endometriozis

Birçok çift kişiye özel doğru Tüp bebek tedavisi ile bekledikleri mutlu sonuç ile ayrılıp 9 ay sonra mutluluklarını daha da katlamaktadırlar.

Tüp Bebek Öncesi Tutulan Testler Nelerdir?

Tedavide ilk olarak çiftlerden derinlemesine bir sağlık taraması istenecektir.

1. 3 gün ilişkisiz bakılan Spermiogram
  2. Yumurtalık rezerv testleri adetin 2-3. Günü kanda FSH (follicle-stimulating hormone) ve E2 (estradiol), AMH (anti-Müllerian hormon) ve transvajinal ultrason ile yumurtalık antral folikül sayımı.
  3. Adet öyküsü, Yumurtlama zamanında luteinize hormon pik düzeyi ölçümü, adetin 21. Günü-luteal fazda Progesteron ölçümü ile ovulatuar fonksiyona bakılması
  4. Adet sonrası Tüplerin açıklığı, durumunun ve rahim duvarının değerlendirilmesi için HSG (Hysterosalpingografi) veya HyFoSy (köpüklü rahim ve tüp ultrasonu) testleri
  5. TSH, Açlık Kan Şekeri, Prolaktin, Hemogram, Hepatit testleri, bazı seçili hastalarda Laparoskopi, Histeroskopi, Pelvik ultrason, Genetik testleri, Pıhtılaşma teştleri

Bu sayede daha önce bir hastalık yaşandı mı, kanda herhangi bir problem var mı, sperm tahlili, gerekli ise kromozom analizi gibi konular hakkında bilgi sahibi olunacaktır.

Tüp Bebek Tedavisi Aşamaları Nelerdir?

Yaklaşık 4 aşamadan oluşan tedavi süreci şöyledir:

• Yumurtalıkların Uyarılması (8-10gün): Günlük yapılan yumurta geliştirici gonadotropin iğneleri sonrası çok sayıda yumurtanın olgunlaştırılıp, yumurta takibi ile belli bir hacme eriştiğinin izlenip, HCG çatlatma iğnesi yapılması
  • Yumurtaların Toplanması (OPU) aşaması: Çatlatma iğnesi yapıldıktan 35-36 saat sonra; yumurtalar 5-6 saat açlık sonrası genel anestezi ile vajinal usg eşliğinde iğne ile toplanır.
  • Döllenme aşaması: Spermiogram örneği alınıp embriyoloji laboratuarunda mikroinjeksiyon yöntemi (ICSI) ile tek tek suni döllenme yapılır
  • Embriyo transferi aşaması: Oluşturulmuş embriyoların 3-5 gün labaratuar ortamında gelişmesinin izlenip en sağlıklılarının seçilip idrara sıkışık iken rahim içine bir katater yardımıyla enjekte edilmesidir. (Embriyo Transferi)

Embriyo transferinden yaklaşık 10-12 gün sonrası ise herkesin merakla beklediği gebelik testi aşamasıdır ve yapılan tahlillerde güncel tıpın ulaştığı yüksek ihtimallerle normal şekilde 9ay seyredecek bir hamilelik süreci ile bebeğinizi kucağınıza almış olacaksınız.

Tüp Bebek Tedavisinde Hangi Yöntemler Kullanılır?

Uygulanan yöntemler Antagonist protokol, Long protokol, mini-ivf, havuz-pooling, mikroenjeksiyon, mikroçip, taze-fresh ve donmuş-freeze siklüsler, rahim dinlendirme, vitrifikasyon ile yumurta- embriyo dondurma, sperm dondurma, TESE- testiküler sperm ekstraksiyonu, PGT, preimplantasyon genetik tanı, NGS-next generation sequencing, x8000 büyütmeli yüksek büyütmeli dijital görüntüleme mikroskopu ile İMSİ- intrasitoplazmik morfolojik olarak seçilen sperm enjeksiyonu, Co-ionofor, Piezzo, Mikroçip, Yumurta rezervi azlığında yumurtalıklara PRP uygulanması, Rahim inceliğinde rahim içerisine PRP uygulanması, Embrioskop (Sürekli embriyo izleme sistemi) gibi son teknolojilerin kişiye özel yaklaşımlarla kullanılmasıyla başarı oranları artmaktadır.

Fethiye’de Tüp Bebek Tedavisi İçin Nasıl Bir Yol İzlenmelidir?

Tüp bebek tedavisi dendiği zaman genelde çiftler biraz gerilip stres olabilmektedir. Öncelik olarak psikolojik duygu durumunuzun bu: takipli, tedavili ve beklentili sürece hazır olması gerekir. Sonrasında böyle bir tedaviye gerçekten başlamak ve 9 ay sonucunda yavrunuzu kucağınıza almak isterseniz alanında deneyimli olan bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanı; ilk testlerden son evreye kadar süreci doğru bir şekilde sizlerle beraber yönetecektir. Süreç içerisinde istenmeyen bir durumun yaşanmasına izin vermeyen uzman hekiminiz tüm korku, heyecan ve kaygılarda sizin yanınızda olacak olup fizyolojik bir tedavinin yanında psikolojik süreci de sizlerle yürütecektir. Bu sebeple de izlenmesi gereken yol tamamen doktorunuz ve sizin sağlık durumuna göre şekillenecektir. Psikolojik olarak hazır olmayabilirsiniz, çeşitli korkulardan dolayı gergin bir dönem içerisinde olabilir ve eşinizle çeşitli sorunlar yaşayabilirsiniz. Tüm bunlar çözüldüğünde yazımızın içerisinde anlattığımız gibi 4 aşamadan oluşan mutluluğa uzanan keyifli bir tedavi süreci başlamış olacaktır.

Tüp Bebek Tedavisinin Sonuçları Ne Zaman Belli Olur?

Tüp bebek tedavisinin sonuçları, tedavinin son aşaması olan embriyo transferi tamamlandıktan yaklaşık 10-12 gün sonra belli olur.

Fethiye Tüp Bebek Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye tüp bebek tedavisi fiyatları ve tüp bebek fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre değişiklik gösterebilir.