Vajinal Histerektomi Fethiye, Muğla, Marmaris

Vajinal histerektomi Fethiye, rahmin vajina içerisinden gerçekleştirilen bir cerrahi operasyon ile, karın bölgesinde iz bırakmadan alınması için yapılan operasyondur. Yazımızın devamında ‘’Vajinal histerektomi ne kadar sürer?’’, ‘’Vajinal histerektomi sonrası iyileşme süreci nasıldır?’’, ‘’Vajinal histerektomi neden yapılır?’’ ve ‘’Vajinal histerektomi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye vajinal histerektomi uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Vajinal Histerektomi Nedir?

Vajinal histerektomi, rahmin karın bölgesine cerrahi kesi atılmadan, vajina içerisinden alınması amacıyla yapılan özel bir operasyondur. Bu operasyon gerek iyileşme sürecinin daha kısa olması gerekse de görünür bölgede dikiş izi bırakmaması nedeniyle avantajlıdır.

Vajinal Histerektomi Neden Yapılır?

Vajinal histerektomi, rahmin yani uterusun vajina içerisinden gerçekleştirilen cerrahi işlemlerle bulunduğu bölgeden alınması için yapılır. Bu uygulama başta rahim sarkmasının tedavisinde kullanılabilmektedir. İşlem vajinoplasti, idrar torbası sarkması veya vajinal sarkmaların tedavisiyle ve TOT gibi idrar kaçırması tedavisiyle de kombine yapılabilir. Diğer endikasyonları: erken evre insitu rahim ağzı kanseri ve rahim kanseri, rahim duvarı kalınlaşması, miyom ve kist cerrahileridir.

Vajinal Histerektomi Kimlere Yapılır?

Vajinal histerektomi, rahim sarkması, rahim duvarı kalınlaşması, miyom, kist, erken evre insitu rahim ağzı ve rahim kanserleri olan bireylere uygulanabilir. Bu operasyon sonrasında birey hamile kalamaz ve doğum yapamaz. Dolayısıyla da vajinal histerektomi, seçme şansı mevcutsa ileride gebe kalmayı planlamayan hastalara yapılmaktadır. Eğer hastanın ileride gebe kalma planı varsa ve vajinal histerektomi zorunlu değilse başka tedavi seçenekleri değerlendirilebilir.

Vajinal Histerektomi Tehlikeli Mi?

Vajinal histerektomi genel olarak tehlikeli bir operasyon olarak tanımlanmaz. Bununla birlikte gerek cerrahi işlemler gerekse de anestezi uygulaması nedeniyle birtakım komplikasyonlar ortaya çıkabilir. Bu komplikasyonlar arasında en yaygın olanları kanama ve ameliyata bağlı enfeksiyon gelişmesidir. Her iki komplikasyon da günümüzde modern tıbbi imkanlar sayesinde önemli ölçüde önlenebilmektedir.

Vajinal Histerektomi Ağrılı Mı?

Vajinal histerektomi ağrılı bir uygulama değildir. Çünkü operasyon öncesinde anestezi uzmanı ile ameliyatı gerçekleştirecek olan uzman, vajinal histerektomi ameliyatının detaylarına ve hastanın genel sağlık durumuna özel bir anestezi planlaması yapacaktır. Bu planlama dahilinde gerçekleştirilen spinal anestezi ile hasta hiçbir şey hissetmeden uyanık iken yapılabildiği gibi; genel anestezi tercih eden hastalarda ise bilinç ameliyat boyunca kapalı olur ve hasta ağrı hissi duymaz. Ameliyat sonrasında ortaya çıkan ağrılar için ise hastaya bir süre ağrı kesici tedavisi yapılır.

Vajinal Histerektomi Sonrası İz Kalır Mı?

Vajinal histerektomi sonrasında, görünen bir bölgede iz kalmaz. Çünkü işlemlerin önemli bir kısmı vajina içerisinden gerçekleştirilir. Karın gibi bölgelere cerrahi kesi uygulanmadığı için de karında veya göbekte dikiş izi kalmaz. Bu durum, vajina histerektomiyi özellikle de estetik hassasiyetleri olan bireyler için son derece avantajlı bir seçenek haline getirmektedir.

Vajinal Histerektomi Ne Kadar Sürer?

Vajinal histerektomi ameliyatı, ameliyatın detaylarına ve benzer etmenlere göre 1 ila 1,5saat kadar sürebilir. Doktorunuz ameliyat öncesinde genel sağlık durumunuzu değerlendirecek ve size özel bir operasyon planlaması hazırlayacaktır. Sonra sizi vajinal histerektominin süresi ve benzer detayları hakkında kapsamlı olarak bilgilendirecektir.

Vajinal Histerektomi Nasıl Yapılır?

Vajinal histerektomi sırasında hastanın ağrı hissetmesini önlemek için çeşitli anestezi uygulamalarına başvurulabilir. Bu uygulamalar arasında genel anestezi ve spinal anestezi yer alır. Her iki uygulama da hastanın ağrı ve rahatsızlık hissi duymasını önler. Anestezi uygulaması tamamlandıktan sonra vajinal bölgesi özel bir solüsyon ile temizlenir. Böylece ameliyata hazırlık süreci son bulur ve uygulamalara geçilir.

Vajinal histerektomi operasyonu sırasında rahim, vajinanın iç kısmından gerçekleştirilen özel cerrahi işlemler yardımı ile bulunduğu bölgeden ayırılır. Daha sonra ise rahim, vajina içerisinden çıkarılır ve operasyon tamamlanmış olur. Ameliyat sonrasında hasta genellikle 1 gün boyunca hastanede kalır. Sonra ise taburcu edilir.

Vajinal Histerektomi Ameliyatı Sonrası Neler Yapmalı?

Vajinal histerektomi sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir:

• Vajinal Histerektomi ameliyatı sonrasında ameliyata göre doktorunuz yapmamız gerekenleri ya da yapmamanız gerekenleri belirtecektir. Taburcu olduktan sonra tekrar dikiş aldırmaya gitmeye gerek yok zira dikişler ise 30 günde kendiliğinden düşecektir.
  • 40 gün boyunca küvette yatmanız, deniz, havuz ve ilişki durumu yasaklanır.
  • İlk birkaç gün sıcak su ile temastan kaçınılmalıdır.
  • Hamam havuz gibi alanlar ise 30 gün boyunca kullanılmamalıdır. Nemlenmenin olduğu bu alanlarda ise enfeksiyon kapma olasılığınız yüksek olacağı için uzun bir süre bu alanlara girmemeniz önerilir.

Vajinal histerektomi sonrası dikkat edilmesi gereken noktalar bunlardır.

Fethiye Vajinal Histerektomi Fiyatları 2024

Fethiye vajinal histerektomi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.