Riskli Gebelik Takibi Fethiye, Muğla, Marmaris

Riskli gebelik takibi Fethiye, gebelik takibine kıyasla daha sık kontrol muayenelerinin gerçekleştiği bir gebelik süreci uygulamasıdır. Bu uygulama sayesinde anne adayının ve bebeğin sağlığını tehdit edebilecek; gebeliğin gidişatını olumsuz etkileyebilecek etmenler erkenden belirlenebilir. Böylece gerekli tedaviler ve önleme uygulamaları gerçekleştirilebilir. Yazımızın devamında ‘’Riskli gebelik takibi nasıl yapılır?’’, ‘’Riskli gebelik takibi nedir?’’ ve ‘’Riskli gebelik takibi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye riskli gebelik takibi uygulaması hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Riskli Gebelik Takibi Nedir?

Riskli gebelik veya yüksek riskli gebeliğiniz varsa hamilelikte, doğumda veya doğumdan sonra problem yaşama ihtimaliniz artar, o yüzden normal gebeliklere göre daha yakından takip edilmeniz gerekir. Gebelikten önce var olan hastalıklarınız nedeniyle veya gebelikte ortaya çıkan bazı problemler nedeniyle hamilelik riskli gebelik veya yüksek riskli gebelik olarak kabul edilir. Bu durumda gebelik riskli gebelik konusunda deneyimli bir kadın doğum uzmanı tarafından takip edilmelidir.

Riskli Gebelik Nedenleri Nelerdir?

Riskli gebelik nedenlerini farklı kategoriler altında değerlendirmek mümkündür.

Gebelikten önce anne adayında var olan mevcut hastalıklar:

• Önceki gebeliklerde tekrarlayan düşük veya erken doğum öyküsünün olması.
  • Anne adayında orak hücreli anemi, talasemi gibi kan hastalıklarının olması.
  • Anne adayında kronik böbrek, kalp, karaciğer, bağ dokusu hastalığının olması (erken doğum, bebekte gelişme geriliği, yüksek tansiyon, preeklampsi riski gebelikte artar).
  • Depresyon.
  • Anne adayında hipertansiyon, şeker, guatr gibi hastalıkların mevcut olması (Bebekte gelişme geriliği, preeklampsi, dekolman plasenta denilen eşin erken ayrılması, ani bebek ölüm riski artar).
  • Anne yaşının >40 veya<18 olması.
  • Obesite (vücut kitle indeksi>30 ), diyabet, hipertansiyon, iri bebek ve buna bağlı zor doğum riskini artırır. Aşırı zayıf anne adayında (vücut kitle indeksi<18) ise erken doğum riski ve bebekte gelişme geriliği riski artar.

Annede mevcut olan bu gibi hastalıklar riskli gebelik takibi gerektirebilir.

Gebelikle beraber ortaya çıkan riskli gebelik nedenleri:

• Bebekte genetik veya anatomik sakatlık saptanması.
  • Gebelik şekeri (Gestasyonel diyabet).
  • Preeklampsi, eklampsi (gebelik zehirlemesi).
  • Vajinal kanama.
  • Çoğul gebelik.
  • Bebekte gelişim geriliği problemi olması.
  • Bebeğin suyunun azalması.
  • Kan uyuşmazlığının olması.
  • Erken doğum riskinin olması (sancı, rahim ağzı yetmezliği).
  • Önceki kötü obstetrik öykü ve kayıpların olması
  • Kan pıhtılaşma hastalıkları
  • Anne ve / veya babada genetik bir hastalık taşıyıcılığı

Gebelik sürecinde meydana gelen bu gibi nedenler gebeliğin riskli kabul edilmesine yol açabilir.

Riskli Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Riskli gebelik belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Tansiyon yüksekliği
  • Şiddetli baş ağrısı
  • Gözünün önünde uçuşan karıncalanmalar
  • Karın sağ üst kadranında şiddetli ağrı
  • Fenalık hissi
  • Bayılma
  • Vajinal kanama
  • Şiddetli kasık ağrısı deneyimlemek
  • Bebek hareketleri hissetmemek
  • Karında ani şişme sertleşme sancı ve şiddetli ağrı
  • Bacaklarda ani şişme sertleşme ve şiddetli ağrı
  • Çarpıntı
  • Şiddetli hipotansiyon

Bunlardan bazıları gebelik sürecinde normal olarak da ortaya çıkabilir. Eğer belirtiler şiddetli ise mutlaka bir kadın doğum uzmanı ile görüşülmelidir.

Riskli Gebelik Takibi Ne Zaman Başlamalı?

Riskli gebelik takibi, gebelik sürecinin başlaması ile başlamalıdır. Çünkü gebeliğin erken dönemleri düşük için en riskli olan dönemlerdir. Bu süreçte riskli gebelik takibi sayesinde gerekli testler ve görüntüleme uygulamaları düzenli olarak yapılabilir. Düşüklere neden olabilecek etmenler belirlenebilir ve gerekli önleme uygulamaları erkenden gerçekleştirilebilir.

Riskli Gebelik Takibi Ne Kadar Sürer?

Riskli gebelik takibi ideal olarak gebeliğin başından doğuma kadar devam eder. Yani riskli gebelik takibinin süresi yaklaşık 40 hafta kadardır. Doğum normal olarak 37. hafta ila 40. haftası arasında gerçekleşebilir. Yani doğumun ne zaman meydana geldiğine göre riskli gebelik takibi birkaç hafta daha erken son bulabilir. Çok riskli bazı hastalarda 36. hafta ve daha erken doğum yapılması bile gerekebilir.

Riskli Gebelik Takibi Nasıl Yapılır?

Yukarıda sayılan risk faktörleri olan kadınların mutlaka gebe kalmadan önce kadın doğum doktoru ile görüşmesi gerekir. Mevcut hastalığı tedavi edildikten sonra veya değerleri düzene sokulduktan sonra gebelik planlanmalıdır. Örneğin şeker, hipertansiyon, kansızlık gibi hastalıkları varsa önce bunlar tedavi edilir sonra gebelik planlanır. Böylelikle hem annenin hem de bebeğin hayatı riske atılmadan sağlıklı bir gebelik ve bebek elde edilebilir. Risk faktörleri yoksa bile gebelikte önerilen tarama testleri (ikili tarama, dörtlü tarama, NİPT: non-invazif prenatal test, ayrıntılı ultrasonografi, şeker yükleme test, tansiyon takipleri) ile hamile kadının riskli veya yüksek riskli gebelik kategorisinde olup olmadığı belirlenebilir. Eğer riskli gebelik grubundaysa gerekli önlemler alınarak en az zararla veya tamamen sağlıklı bir şekilde bebek dünyaya getirmesi sağlanmalıdır. Bunun için de riskli gebelik veya yüksek riskli gebelik takibi daha sık aralıklarla, daha titiz bir şekilde ve ileri teknolojiler kullanılarak yapılmalıdır.

Fethiye Riskli Gebelik Takibi Fiyatları 2024

Fethiye riskli gebelik takibi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.