Rahim Sarkması Fethiye, Muğla, Marmaris

Rahim sarkması Fethiye, rahmin pelvik bölgedeki ideal konumunu yitirmesi ve yerçekiminin de etkisi ile vajinaya doğru sarkması durumudur. Bu durum farklı nedenlerden ortaya çıkabilir. Günümüzde rahmin konumunu sabitlemek veya rahmi almak için yapılan cerrahi operasyonlar ile bu sorun tedavi edilebilir. Yazımızın devamında ‘’Rahim sarkması nasıl tedavi edilir?’’, ‘’Rahim sarkması tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Rahim sarkması tedavisi nasıl yapılır?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye rahim sarkması tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Rahim Sarkması Nedir?

Rahim sarkması (uterin desensus) yine çok sayıda normal vajinal doğum yapmış kadınlarda görülür. Rahmin normal anatomik pozisyonundan vajene ve daha ileri düzeyde vajenden de vulvanın dışına doğru fıtıklaşmasına verilen isimdir. İlaç tedavisi yoktur. Ameliyat ile tedavi edilir.

Rahim Sarkması Kimlerde Görülür?

Rahim sarkması genellikle, öncesinde birden fazla normal doğum yapmış olan kadınlarda görülür. Özellikle de yaşın ilerlemesi ile birlikte, doğum sırasında yıpranmış olan pelvik fasyal dokular rahmi sabit tutmakta zorlanabilir. Buna bağlı olarak da rahim sarkmaya uğrayabilir. Rahimdeki sarkmanın şiddeti kişiden kişiye değişebilir.

Rahim Sarkmasının Risk Faktörleri Nelerdir?

Rahim sarkması için risk faktörleri arasında şunlar yer alır:

• Fazla sayıda gebelik yaşamak.
  • Normal vajinal doğum yapmak.
  • İri bebek doğumları.
  • İlerlemiş yaş.
  • Ağır yük kaldırmak.
  • Kronik öksürük, Astım, KOAH gibi akciğer hastalıkları.
  • Kronik kabızlık ve fazla ıkınmak.
  • Kilo fazlalığı.

Rahim sarkmasının risk faktörleri bu şekilde sıralanabilir. Bu faktörlerden biri veya birden fazlası nedeniyle bireyde rahim sarkması meydana gelebilir.

Rahim Sarkması Belirtileri Nelerdir?

Rahim sarkması belirtileri arasında şunlar yer alır:

• Vajina içerisinden bir şeylerin dışarı çıkması
  • Tuvaletde ıkınma ile vajina içinden dışarı doğru şişlik çıktığının hissedilmasi
  • İdrarını tam boşaltamama, parmakla şişliği içeri ittirerek idrarını veya dışkısını rahat yapabilme
  • Alt karın çevresindeki ağırlık hissi ya da aşağıya doğru çekiliyormuş hissi
  • Akşama doğru artan bel ağrısı, ayakta durmakla artan bel ve kasık ağrısı
  • Cinsel ilişki esnasında ağrı hissedilmesi ve haz alamama
  • Bazı olgularda idrar kaçırma

Rahim sarkması belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

Rahim Sarkması Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Eğer hastada yeterince çocuk sahibi ise veya menapozal dönemde ise vajinal yoldan spinal anestezi veya genel anestezi ile rahim alınır. Vajinal Histerektomi veya Laparoskopik Assisted Vajinal Histerektomi veya Total Laparoskopik Histerektomi (kapalı ameliyat) denilen ameliyat seçeneklerinden birisi tercih edilir. İdrar kesesinin sarkması – Sistosel ve makat sarkması – Rektosel de varsa idrar kesesi ve makatta oluşan sarkmalar da Sisto-Rektosel Onarımı şeklinde tercih edilen rahim sarkması ameliyatına eklenebilir. Stres tip idrar kaçırması da eş zamanlı var ise TOT operasyonu da tercih edilen  rahim sarkması ameliyatına eklenebilir.

Hasta rahmin alınmasını istemiyorsa ve yeterince çocuk sahibi değilse o durumda genelde laparoskopik-kapalı ameliyat ile rahmin sakrum denen kemiğe asma ameliyatı yapılır ( Sakrohisteropeksi– Sakrouteropeksi – Sakroservikopeksi ) İdrar kesesinin sarkması – Sistosel ve makat sarkması – Rektosel de varsa idrar kesesi ve makatda oluşan sarkmalar; Sisto-Rektosel Onarımı şeklinde tercih edilen laparoskopik Sakrohisteropeksi – Sakrouteropeksi – Sakroservikopeksi kapalı ameliyatına eklenebilir. Stres tip idrar kaçırması da eş zamanlı var ise TOT operasyonu da tercih edilen laparoskopik Sakrohisteropeksi – Sakrouteropeksi – Sakroservikopeksi kapalı ameliyatına eklenebilir.

Bazı hastalarda rahim ameliyatı olduktan sonra vajinal kubbe sarkar bu durumda hastaların laparoskopik -kapalı ameliyat ile vajinal kubbenin (kolpos-cuff) sakrum denen kemiğe asma ameliyatı yapılır ki buna da laparoskopik sakrokolpopeksi ameliyatı denir.

Rahim Sarkması Ameliyatı Sonrası Neler Yapmalı?

Rahim sarkması ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:

• Rahim Sarkması ameliyatı sonrasında ameliyata göre doktorunuz yapmamız gerekenleri ya da yapmamanız gerekenleri belirtecektir. Taburcu olduktan sonra tekrar dikiş aldırmaya gitmeye gerek yok zira dikişler ise 30 günde kendiliğinden düşecektir.
  • 40 gün boyunca küvette yatmanız, deniz, havuz ve ilişki durumu yasaklanır.
  • İlk birkaç gün sıcak su ile temastan kaçınılmalıdır.
  • Hamam havuz gibi alanlar ise 30 gün boyunca katiyen kullanılmamalıdır. Nemlenmenin olduğu bu alanlarda ise enfeksiyon kapma olasılığınız yüksek olacağı için uzun bir süre bu alanlara girmemeniz önerilir.

Rahim sarkması ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler bu şekilde sıralanabilir.

Fethiye Rahim Sarkması Ameliyatı Fiyatları 2024

Fethiye rahim sarkması tedavisi fiyatları ve rahim sarkması ameliyatı fiyatları, uygulamanın detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.