İdrar Kesesi Sarkması Fethiye, Muğla, Marmaris

İdrar kesesi sarkması Fethiye, idrar kesesinin pelvik bölgedeki ideal konumunu yitirmesi sonucu oluşan rahatsızlıktır. Bu rahatsızlığın ilerleyen dönemlerinde idrar kesesi vajinadan görünecek şekilde sarkabilir. Günümüzde bu rahatsızlığı sistosel onarımı ameliyatı ile tedavi etmek mümkündür. Yazımızın devamında ‘’İdrar kesesi sarkması neden olur?’’, ‘’İdrar kesesi sarkması nasıl tedavi edilir?’’, ‘’İdrar kesesi sarkması için risk faktörleri nelerdir?’’ ve ‘’İdrar kesesi sarkması belirtileri nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye idrar kesesi sarkması tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

İdrar Kesesi Sarkması Nedir?

İdrar kesesinin sarkması (sistosel) mesanenin normal anatomik pozisyonundan vajene ve daha ileri düzeyde vajenden de vulvanın dışarısına doğru fıtıklaşmasına verilen isimdir. Daha çok fazla sayıda normal vajinal doğum yapmış kadınlarda görülür. İlaç tedavisi yoktur. Ameliyat ile tedavi edilir.

İdrar Kesesi Sarkması Neden Olur?

İdrar kesesi sarkması farklı nedenlerden meydana gelebilir. Bu nedenlerin başında ise pelvik bölgede yer alan kas ve bağ dokuların yıpranması, zayıflaması yer alır. Bu durum zorlu normal doğumlar sonucu ortaya çıkabilir. Bazı bireylerde yaşlanmanın doğal bir etkisi olarak da meydana gelebilir.

İdrar Kesesi Sarkması Risk Faktörleri Nelerdir?

İdrar kesesi sarkması için risk faktörleri şu şekilde sıralanabilir:

• Fazla sayıda gebelik yaşamak.
  • Normal vajinal doğum yapmak.
  • İri bebek doğumları.
  • İlerlemiş yaş.
  • Ağır yük kaldırmak.
  • Kronik öksürük, Astım, KOAH gibi akciğer hastalıkları.
  • Kronik kabızlık ve fazla ıkınmak.
  • Şişmanlık.

İdrar kesesi sarkması için risk faktörleri bunlardır.

İdrar Kesesi Sarkması Belirtileri Nelerdir?

İdrar kesesi sarkması belirtileri arasında şunlar bulunur:

• Vajina içerisinden bir şeylerin dışarı çıkması.
  • Tuvalette ıkınma ile vajina içinden dışarı doğru şişlik çıktığının hissedilmesi.
  • İdrarını tam boşaltamama, parmakla şişliği içeri ittirerek idrarını veya dışkısını rahat yapabilme.
  • Alt karın çevresindeki ağırlık hissi ya da aşağıya doğru çekiliyormuş hissi.
  • Akşama doğru artan bel ağrısı, ayakta durmakla artan bel ve kasık ağrısı.
  • Cinsel ilişki esnasında ağrı hissedilmesi ve haz alamama.
  • Bazı olgularda idrar kaçırma.

İdrar kesesi sarkması belirtileri bu şekilde sıralanabilir.

İdrar Kesesi Sarkması – Sistosel Onarımı Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Vajinal yoldan spinal anestezi veya genel anestezi ile yapılır. İdrar Torbası üzerinde sarkmış olan fazla vagen kısımları serbestleştirilerek eksize edilir. Yırtılmış olan veziko-vajinal fasya tamir edilir ve vajinal mukozal doku bütünlüğü sağlanır. Stres tip idrar kaçırması eş zamanlı var ise TOT operasyonu da sistosel onarımına eklenir. Lokal anestezi altında 20 dakika gibi kısa bir sürede yapılan bir ameliyat olan sistosel onarımı ameliyatı istenirse genel anestezide de uygulanır. Kan tutan ya da korkan hastalarda genel anesteziye başvurmak çok daha konforlu olacaktır. Hastane ortamında yapılacak bu cerrahi ameliyat için 1 gece kalmanız istenecektir. Eriyen dikişlerle yapılan ameliyatınızda uzun süreli yatışlara gerek olmayacaktır. İşlem adet sonrası yapılmalıdır. Çünkü, enfeksiyona açık hale gelen vajene adet sırasında cerrahi müdahale yapmak çok mantıklı olmayacaktır.

Sistosel Onarımı Ameliyatı Sonrası Neler Yapmalı?

Sistosel onarımı ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler şu şekilde sıralanabilir:

• Sistosel onarımı ameliyatı sonrasında ameliyata göre doktorunuz yapmamız gerekenleri ya da yapmamanız gerekenleri belirtecektir. Taburcu olduktan sonra tekrar dikiş aldırmaya gitmeye gerek yok zira dikişler ise 10 günde kendiliğinden düşecektir.
  • Tuvalet temizliğine dikkat edilmesi gerekir ve bu tuvalet temizliğinde asla arkadan öne silinme olmamalıdır.
  • 30 gün boyunca küvette yatmanız yasaklanır ve o bölgede enfeksiyona neden olabilecek derecede duş almak yani kısacası ıslanmak da engellenmelidir.
  • İlk birkaç gün sıcak su ile temastan kaçınılmalıdır.
  • Hamam havuz gibi alanlar ise 30 gün boyunca katiyen kullanılmamalıdır. Nemlenmenin olduğu bu alanlarda ise enfeksiyon kapma olasılığınız yüksek olacağı için uzun bir süre bu alanlara girmemeniz önerilir.
  • Ameliyat sonrasında kanama yine olabilir ancak bu kanamayı kesmek için ilaç almamalısınız. Doktorunuzun verdiği ilaçlar haricinde asla bir ilaca başvurmamalısınız.

Sistosel onarımı ameliyatı sonrası dikkat edilmesi gerekenler bunlardır.

Sistosel Onarımı Ameliyatı Sonrası His Kaybı Olur Mu?

Sistosel ameliyatı sonrasında vajina ve çevresinde his kaybı meydana gelmesi beklenmez. Bu gibi komplikasyonların önlenmesi için gerekli tüm önlemler alınır.

Fethiye İdrar Kesesi Sarkması Ameliyatı Fiyatları 2024

Fethiye idrar kesesi sarkması ameliyatı fiyatları, operasyonun detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir.