Aşılama Tedavisi Fethiye, Muğla, Marmaris

Aşılama tedavisi Fethiye, sağlıklı sperm hücrelerinin anne adayının (yumurtaları büyütülüp gebe kalma zamanında) rahmine bırakılması amacıyla yapılan, gelişmiş bir kısırlık tedavisi uygulamasıdır. Bu uygulama sayesinde döllenmenin meydana gelme ihtimali önemli ölçüde arttırılabilir. Günümüzde aşılama tedavisine alternatif olarak tüp bebek tedavisi ve mikroçipli aşılama tedavisi gibi uygulamalar da gerçekleştirilmektedir. Yazımızın devamında ‘’Aşılama tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Aşılama tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Aşılama tedavisi nedir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Fethiye aşılama tedavisi hakkında detaylı bilgi için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Aşılama Tedavisi (Artificial İnseminasyon) Nedir?

Aşılama kısırlık tedavilerinde ilk uygulanan tedavi yöntemlerinden biridir. Aşılama yönteminde kadına verilen hap ya da iğnelerle her ay kendiliğinden oluşan bir adet yumurtanın sayısı iki ya da üçe çıkarılırken, erkeğin spermleri de özel bazı yöntemlerle yıkanıp hazırlanır.

Erkekten alınan spermlerin hareketli olanları küçük bir hacimde yoğunlaştırılmış olur. Kadına verilecek çatlama iğneleri ile yumurtaların çatlama zamanı da ayarlanarak hazırlanmış olan spermler rahim içersine özel bir plastik kanül yardımıyla bırakılır ve rahim içerine bırakılan spermlerin en hareketli olanlarının kadın yumurtasına ulaşmaları beklenilir.

Aşılama işlemi için kadında en az bir kanalın/tüpün açık olması şarttır. Dolayısıyla aşılama işleminden önce rahim filmi çekilmesi gereklidir.

Eğer erkeğin spermlerinin sayı ve hareketi çok düşük ise aşılamadan beklenecek fayda çok azdır. Bu sayı ve hareket konusunda tam bir fikir birliği olmasa da genellikle kabul gören görüş erkeğin spermiogramında hareketli sperm sayısı en az 5 milyon/ml olmalı ve yıkama işlemi uygulandıktan sonra ileri doğru hareketli sperm oranının en az ml’de 1 milyonun üstünde olması gerektiğidir.

Aşılama Tedavisi Kaç Gün Sürer?

Yumurtalıkların uyarılması: (8-10 günlük bir süreç) Günlük yapılan gonadotropin iğneleri veya klomen sonrası yumurtanın olgunlaştırılıp, çatlatma iğnesi yapılır. Çatlatma iğnesi yapıldıktan 35-36 saat sonra

Semen örneğinin hazırlanıp rahim içine transferi-enjeksiyonu: Spermiogram örneği alınıp yıkanıp; içindeki prostoglandin ve semen proteinleri gibi olası allerjenlerin uzaklaştırılıp; ince bir katater yardımı ile rahim ağzından geçilip rahmin üst-iç kısmına enjekte edilmesidir

Aşılama Kimlere Yapılır?

Aşılama tedavisi şu gruplarda yer alan bireylere yapılabilir:

• Açıklanamayan kısırlık-infertilite.
  • Kısırlığın erkeklerden kaynaklandığı durumlarda (hareketli sperm sayısı en az 5 milyon/ml olmalı).
  • Rahim ağzı problemleri.
  • Cinsel ilişki kurulamıyorsa (vajinismus).
  • Endometriozis hastaları.

Aşılama tedavisi bu gibi kişilere yapılabilir.

Aşılama Tedavisinin Başarı Oranı Nedir?

Aşılama tedavisinin başarı oranı yaklaşık %15-18 civarındadır. Bununla birlikte aşılama tedavisinin başarısını etkileyen pek çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörlerin en önemlisi anne adayının yaşı, genel sağlık durumu ve eşinin ileri hareketli sperm sayısıdır. Eğer anne adayının yaşı tedavi sırasında 37-40’dan fazla ise aşılama tedavisinin başarı oranı daha düşük olabilir.

Aşılama Tedavisi Ağrılı Mıdır?

Aşılama tedavisi sırasında anne adayının veya baba adayının ağrı hissetmesine neden olabilecek bir işleme başvurulmaz. Dolayısıyla da aşılama tedavisi ağrısız bir tedavi uygulamasıdır. Bu yüzden herhangi bir anestezi işlemi de gerektirmeden gerçekleştirilmektedir.

Aşılama Tedavisi Öncesi Yapılan Testler Nelerdir?

Tedavide ilk olarak çiftlerden derinlemesine bir sağlık taraması istenecektir.

• 3 gün ilişkisiz bakılan Spermiogram.
  • Yumurtalık rezerv testleri adetin 2-3. Günü kanda FSH (follicle-stimulating hormone) ve E2 (estradiol), AMH (anti-Müllerian hormon) ve transvajinal ultrason ile yumurtalık antral folikül sayımı.
  • Adet öyküsü, Yumurtlama zamanında luteinize hormon pik düzeyi ölçümü, adetin 21. Günü-luteal fazda Progesteron ölçümü ile ovulatuar fonksiyona bakılması.
  • Adet sonrası Tüplerin açıklığı, durumunun ve rahim duvarının değerlendirilmesi için HSG (Hysterosalpingografi).
  • TSH, Açlık Kan Şekeri, Prolaktin.

Aşılama tedavisi öncesinde gerçekleştirilen testler bu şekilde özetlenebilir.

Aşılama Tedavisi Başarı Oranı Nedir?

1 denemede %8-18, 3 denemede %18-30, 4-6 denemede %30-50 başarılı gebelik oranlarıma ulaşılabilir.

Aşılama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşılama tedavisinin aşamaları şu şekilde sıralanabilir.

• Yumurtalıkların Uyarılması (8-10gün): Günlük yapılan yumurta geliştirici gonadotropin iğneleri sonrası yumurtaların olgunlaştırılıp, yumurta takibi ile 2-3 tanesinin belli bir hacme eriştiğinin izlenir
  • HCG çatlatma iğnesi yapılır: yumurtalar döllenme özelliğine ulaşır.
  • İnseminasyon – Aşılama aşaması: Çatlatma iğnesi yapıldıktan 35-36 saat sonra; Spermiogram örneği alınıp yıkanıp içindeki prostoglandin ve semen proteinleri gibi olası allerjenlerin uzaklaştırılıp; ince bir katater yardımı ile rahim ağzından geçilip rahmin üst-iç kısmına enjekte edilmesidir

Aşılamadan yaklaşık 14 gün sonrası ise herkesin merakla beklediği gebelik testi ile sonuç öğrenme aşaması gelir

Fethiye Aşılama Tedavisi Fiyatları 2024

Fethiye aşılama tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.